برگزیده ها

مازندمجلس: طوفان و بارش شدید برف در نقاط مختلفی از بریتانیا منجر به لغو صدها پرواز از جمله در لندن و در راه ماندن خودروهای زیادی شده است.

مازندمجلس: رسانه‌های بریتانیا گزارش داده‌اند که در پی وقوع طوفان «اِما» (Emma)، برای اولین بار در مناطقی از این کشور «وضعیت قرمز» تهدید جانی ناشی از شرایط بد آب و هوایی صادر شده است.
به گزارش نامه نیوز شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش داد، وضعیت قرمز جوی برای مناطقی در جنوب غرب انلگیس اعلام و به ساکنان این مناطق توصیه شده است که به دلیل دمای بسیار پایین هوا، از «خروج غیرضروری از منزل» خودداری کنند.
در پی وقوع این طوفان، امروز (پنج‌شنبه) صدها مدرسه در ولز، مناطق جنوبی انگلیس و برخی مناطق اسکاتلند برای دومین روز متوالی تعطیل بودند. تنها در «کنت» ۳۰۰ مدرسه تعطیل شده‌اند و در «نورث یورکشایر» هم ۱۲۵ مدرسه. 
امروز همچنین هشدار داده شد که احتمال دارد برخی مناطق با کمبود گاز مواجه شوند. شرکت‌های تأمین‌کننده گاز گفته‌اند مشترکان عادی احتمالا با کمبود مواجه نمی‌شوند، اما مشترکان صنعتی و شرکت‌ها ممکن است با قطع گاز مواجه باشند.
اداره هواشناسی انگلستان پیش‌بینی کرده که ارتفاع برف در برخی مناطق این کشور به ۴۰ سانتی‌متر برسد. بارش برف و یخ بستن جاده‌ها موجب شد تا دیشب صدها خودرو در جاده‌های انگلستان در برف گیر کنند. در منطقه «لینکونشایر» پلیس هشدار داده که به دلیل حجم برف، اغلب جاده‌ها مسدود و غیرقابل تردد هستند. به گفته پلیس، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دسترسی چند به چند روستا به کلی قطع شده است.
جاده بین «بوستون» و «اسکنس» دیشب به کلی مسدود شده بود و رانندگان مجبور شدند تمام شب را در خودروهایشان بگذرانند. جاده‌ای نزدیک به «گلاسگو» هم برای نزدیک به ۱۳ ساعت مسدود بوده و حتی یک خودروی برف‌روب امکان دسترسی به آن را نداشته است.
همچنین بر اثر این طوفان و برودت شدید هوا، صدها پرواز در نقاط مختلف انگلستان لغو و مسافران زیادی در کمپ‌های موقت در فرودگاه‌ها استقرار یافتند.
فرودگاه «هیثرو» لندن یکی از فرودگاه‌هایی است که با اختلال شدید در برنامه‌های پرواز مواجه شده و صدها پرواز را لغو کرده است. شرکت «بریتیش ایرویز» به تنهایی ۱۸۰ پروازی را که قرار بود روزهای پنج‌شنبه و جمعه انجام شوند، لغو کرده است. دیگر خطوط هوایی فعال در انگلستان هم وضعیت مشابهی دارند. در فرودگاه «ادینبرو»، «گلاسگو»، «گاتویک» و «ایست میدلندز» هم اغلب پروازها لغو شده‌اند.
حرکت قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری در برخی نقاط این کشور لغو و دیگر وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌ها و قطارها نیز مسافر جابه‌جا نمی‌کنند. 


مناطق مواجه طوفان انگلستان پرواز مسدود گزارش وضعیت جاده‌ها مدرسه مشترکان نزدیک فرودگاه گلاسگو دسترسی تعطیل هوایی مناطقی خودرو پنج‌شنبه شده‌اند هشدار همچنین کمبود