برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید پیش‌بینی کرد که تحت ریاست رئیس فعلی ستاد کارکنان کاخ سفید، تعداد بیشتری از کارکنان دولت ترامپ استعفا خواهند کرد.

مازندمجلس:  «آنتونی اسکاراموچی» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید روز پنج‌شنبه (امروز) پیش‌بینی کرد که تعداد بیشتری از کارکنان کاخ سفید، در روزهای آینده، از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا کناره‌گیری می‌کنند. او در توضیح این پیش‌بینی گفت تحت ریاست «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، روحیه این کارکنان «بسیار بد» است.
به گزارش نامه نیوز وی در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» گفت: «روحیه (کارکنان کاخ سفید) افتضاح است و دلیل افتضاح بودن روحیه آن‌ها این است که حکمرانی با رعب و وحشت در یک محیط غیرنظامی جوابگو نیست.»
اسکاراموچی در ادامه گفت: «و به اینجا رسیدیم، اوضاع به هم ریخته است. به رئیس‌جمهور بستگی دارد که بخواهد اوضاع را بهبود بخشد یا خیر.»
«هپ هیکس» مدیر کنونی ارتباطات کاخ سفید و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که ظرف چند هفته آینده استعفا می‌کند.
اخبار مربوط به کناره‌گیری وی یک روز بعد از آن منتشر شد که «جاش رافائل» معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید نیز گفت که قصد دارد کاخ سفید را ترک کند.
«راب پورتر» دبیر سابق ستاد کارکنان کاخ سفید ماه گذشته بعد از آشکار شدن اتهاماتی مربوط به رسوایی اخلاقی‌اش مجبور به استعفا شد. کلی بعد از حمایت از پورتر مورد انتقاد قرار گرفت.
به علاوه آنکه، بعنوان بخشی از سیاست‌ جدید کلی، مجوز امنیتی ده‌ها نفر از کارکنان کاخ سفید در روزهای اخیر از «بسیار محرمانه» به «محرمانه» تنزل یافته است. «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ نیز در میان این افرادی است که مجوز امنیتی وی با تنزل رتبه روبرو بوده است.
اسکاراموچی که تنها ۱۱ روز بعد از انتصاب بعنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید توسط کلی اخراج شد، تصریح کرد که انتقاداتی که مطرح کرده، ناشی از خصومت‌های شخصی با کلی نبوده است.
این مقام سابق کاخ سفید، در تابستان سال گذشته میلادی بعد از آن اخراج شد که یک خبرنگار، اظهارات توهین‌آمیز وی را درباره «استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید و «رینس پریباس» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید منتشر کرد.
اسکاراموچی تصریح کرد: «من کمی درباره دو فردی که تلاش داشتیم از شر آن‌ها خلاصی یابیم، توهین‌آمیز حرف زدم، او ظرف پنج ثانیه مرا اخراج کرد. این افراد به همسرانشان توهین کردند و تلاش داشتند که این مسئله را داخل کاخ سفید مخفی نگه دارند و این از نظر من بسیار غیرصادقانه بود».
گفته می‌شود در دولت ترامپ دستکم دو جریان رقیب حضور دارند، که یکی از این جریان‌ها تحت نفوذ ژنرال‌هایی چون کلی، «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا است که همگی بعد از ریاست‌جمهوری ترامپ به او پیوستند و جریان دیگر تحت نفوذ افرادی است که در طول رقابت‌های انتخاباتی با ترامپ همراه بوده‌اند. بخش اعظم جریان دوم، به دلایل مختلف از کاخ سفید اخراج شده‌اند؛ بنن،  پریباس، «مایکل فلین» و «شان اسپایسر» از جمله این افراد هستند.

کار ترامپ کارکنان اخراج ارتباطات اسکاراموچی روحیه استعفا جریان بسیار افرادی امنیتی تصریح محرمانه مشاور پریباس دارند افراد بعنوان درباره توهین‌آمیز اوضاع رئیس‌جمهور آمریکا آینده روزهای بیشتری پیش‌بینی کناره‌گیری افتضاح منتشر پورتر مربوط تعداد آن‌ها گذشته