برگزیده ها

مازندمجلس: مجلس سنای آمریکا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر اشغالی قدس را تصویب کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز  مجلس سنای آمریکا امروز سندی را تصویب کرد که خواهان انتقال سفارت آمریکا از شهر تل آویو به شهر اشغالی قدس و حل و فصل درگیری اعراب و اسرائیل براساس راهکار "دو دولت" است.
در این سند آمده است: "سیاست قدیمی آمریکا که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات درخصوص وضعیت نهایی قدس دنبال می کنند؛ همچنان مسئله‌ای است که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی لازم است آن را از طریق گفت وگو در چارچوب توافق وجود دو دولت حل و فصل کنند".
برپایه این گزارش، این سند الزام آور نیست اما منعکس کننده موضع بالاترین نهاد قانونگذاری آمریکا درخصوص انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر اشغالی قدس است.
پیشتر کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی مصوبه ای را تصویب کرد که به دولت آمریکا اجازه می دهد که سفارت آمریکا را از تل آویو به شهر اشغالی قدس منتقل کند اما کشمکش درخصوص وضعیت قدس باعث شده است که رؤسای جمهور پیاپی آمریکا هر یک سال و نیم اسنادی را برای تعویق اجرای این مصوبه امضا کنند.
این سند مجلس سنای آمریکا همزمان با جنگ شش روزه اعراب و رژیم اسرائیل تصویب شد که در جریان آن، این رژیم باقی اراضی فلسطینی از جمله شهر قدس و منطقه جولان سوریه و صحرای سینای مصر را به اشغال خود در آورد.
رژیم اسرائیل درپی توافق سازش با مصر، از صحرای سینا خارج شد.
آمریکا سفارت تصویب اسرائیل انتقال اشغالی درخصوص مصوبه صحرای توافق اعراب گزارش وضعیت فلسطینی