برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس خانه احزاب ایران گفت: احزاب برای فعالیت در کشور ما باید ثابت کنند برای کسب قدرت نیامده اند و این موضوع ایراد دارد؛ احزاب اصولا برای کسب قدرت می آیند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز حسین کمالی طی سخنانی در شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری که در هتل المپیک تهران برگزار شد، با اشاره به اعتراضات مردمی دی ماه امسال، اظهار کرد: اعتراضات اخیر موجی بود که برخاست و باید مورد توجه قرار بگیرد. روز گذشته هم همایش فصلی خانه احزاب را داشتیم تا رئیسان احزاب و اعضای آن دیدگاه خود را درباره این رخداد بیان کنند که نظرات جمع بندی شد و به زودی به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.
وی با بیان اینکه وضعیت کشور مناسب نیست، ادامه داد: این همان دردی است که قابل مشاهده است و این سوال پیش می آید که چرا مردم سکوت کرده اند؟ چرا سوالی ندارند؟ بی سوالی بزرگترین درد است چرا مردم نا امید شده اند و سوال نمی کنند؟
رئیس خانه احزاب با اشاره به آمار طلاق و اعتیاد در کشور، گفت: ما پنج میلیون بیکار داریم و خط فقر کمر مردم را شکسته است که این زیبنده نظام نیست و تمامی این موضوعات باید به گفت‌وگوی اجتماعی گذاشته شود. البته همیشه گفت‌وگوی های ما یک سویه بوده است و هیچ گاه یاد نگرفته ایم که بگوییم و بشنویم.
کمالی تصریح کرد: این نوع گفت‌وگوها در سیستم ما تعطیل است حتی منطق گفت‌وگو کردن ما این است که «قبول می‌کنم صحبت کنیم اما آن چیزی که من می گویم درست است»!
دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه بین احزاب برای رقابت برنامه ای وجود ندارد، گفت: در زمان انتخابات احزاب باید برنامه ارائه دهند و زمانی که پیروز شدند جریان رقیب بررسی کند که بر طبق برنامه پیش می رود. حتی اگر زمان انتخابات مجلس و یا شوراها برنامه ای نوشته شد، آن را کنار گذاشتیم چون یاد نگرفتیم بر نامه عملی را پیاده کنیم و یکی از ایرادها در این زمینه این است که برنامه ها در محیط درستی نوشته نشدند، برنامه ای که مجلس برای فعالیت احزاب نوشته است برنامه درستی نیست.
وی افزود: احزاب برای فعالیت در کشور ما باید ثابت کنند برای کسب قدرت نیامده اند و این موضوع ایراد دارد؛ احزاب اصولا برای کسب قدرت می آیند. قانون احزاب ما آن قدر ضعیف است که خجالت می کشیم آن را به یک خارجی نشان دهیم در حالی که قانون احزاب باید به گونه ای باشد که مشکلات را مرتفع کند زیرا قانون اساسی آزادی های زیادی را به احزاب داده است.
کمالی در پایان درباره ایده پارلمان اصلاحات، گفت: این ایده موافقان و مخالفانی دارد؛ این طرح را آقای محمدعلی نجفی شهردار کنونی تهران حدود چهار سال پیش مطرح کرد و امروز از آقای کواکبیان و دوستانش که به این طرح پر و بال دادند، می خواهم که آن را در قالب یک طرح ملی ببینند و دنبال کنند.
احزاب برنامه قانون کمالی نوشته انتخابات دارد؛ کار فعالیت درستی اینکه تهران خجالت اشاره اعتراضات سوالی درباره گفت‌وگوی