برگزیده ها

مازندمجلس: دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد، مون جائه این، رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد بعد از شرکت موفقیت آمیز پیونگ یانگ در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ یک فرستاده ویژه را به کره شمالی اعزام کند.

مازندمجلس: براساس اعلام کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی، مون جائه این در گفت‌وگو تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته که سفر این فرستاده ویژه به کره شمالی در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.
به گزارش نامه نيوز، به نظر می‌رسد که این اقدام قرار است یک پاسخ مستقیم به دعوت شخصی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از مون جائه این برای سفر به کشورش باشد؛ دعوتی که از سوی خواهر رهبر کره شمالی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی تقدیم به رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی شد.
با این حال به نظر نمی‌رسد که مون جائه این تدارکی برای سفر شخصی خودش به کره شمالی دیده باشد اما اینکه او فرستاده ویژه به پیونگ یانگ می‌فرستد یک اقدام نخست و مهم خواهد بود.
چندین مقام کره شمالی پیش از سفر خواهر رهبر کره شمالی به کره‌ جنوبی به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی دیدارهای رودررو با مقام‌های کره‌ جنوبی داشتند که برای نخستین بار در دو سال اخیر صورت گرفت.
مون جائه این در تماس تلفنی پنجشنبه خود با ترامپ از او بابت حمایتش‌های در زمان بازی‌های المپیک زمستانی که شامل معلق کردن رزمایش نظامی دو کشور در زمان برگزاری این بازی‌ها بود و همچنین به خاطر فرستاده مایک پنس، معاون ترامپ و همچنین ایوانکا ترامپ، دختر او به کره‌ جنوبی تشکر کرد.
در بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی آمده است: این دو رهبر توافق کردند تا تلاش‌ها برای حفظ روند گفت‌وگوی بین دو کره را ادامه دهند به نحوی که منجر به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره شود.
خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی با این حال گفته که مقام‌های سئول اعلام کردند: بعد از بازی‌های پارالمپیک زمستانی که در تاریخ 18 مارس پایان می‌یابد قرار است تاریخی برای ازسرگیری رزمایش‌های نظامی مشترک این کشور با آمریکا اعلام کند.

جنوبی شمالی بازی‌های فرستاده زمستانی ترامپ اعلام المپیک رئیس‌جمهور نظامی همچنین مقام‌های خواهر تلفنی ریاست آمریکا اقدام جمهوری