برگزیده ها

مازندمجلس: شمارش معکوس برای اعلام وصول سوال از حسن روحانی آغاز شده است و به گفته علی مطهری اگر تعداد امضاها بر سر جای خود باشد هیئت رئیسه مجلس باید آن را وصول کند.

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز: ماجرا از بالاگرفتن اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری شروع شد وقتی دایره اعتراضات گسترده تر شد تعدادی از نمایندگان از جمله علی وقف چی جمع آوری امضا برای کشاندن حسن روحانی به بهارستان را کلید زدند. 
هرچند نمایند گان متقاضی سوال از رئیس جمهوری می گفتند این طرح بیش از 80 امضا دارد اما طرح باز هم اعلام وصول نشد و همین مسئله دایره انتقادات نسبت به هیات رئیسه را افزایش داد تاجایی که وقتی نادر قاضی پور در تذکری خطاب به علی لاریجانی از به تعویق انداختن سوال انتقاد کرد، رئیس مجلس خطاب به او گفت تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را  پس گرفته اند و این طرح از دستور کار خارج شده است و اگر نمایندگان متقاضی سوال هستند باید دوباره برای امضا جمع کردند اقدام کنند. 
این بار مجبتی ذوالنوری نماینده مردم قم پیش قدم می شود و تلاش می کند تا نمایندگان را با خود همراه سازد و این دفعه تنها نمایندگان اصولگرا نیستند که امضای خود را پای طرح سوال از روحانی ثبت می کنند بلکه اصلاح طلبان هم چراغ سبز به این موضوع نشان دادند. این همراهی تا آنجا پیش رفت که حتی تعدادی از اصلاح طلبان از جمله محمد جواد فتحی عضو گروهی شد که قرار است از امضای نمایندگان صیانت کنند تا این طرح سوال به سرانجام برسد. 
جز خدا کسی زورشان به آنها نمی رسدعبدالرضا هاشم زایی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم است به نامه نیوز می گوید طرح سوال از رئیس جمهور را امضا نکرده است، او درادامه عنوان می کند به نظرم این سوال نمی تواند کارساز باشد. 
او گفت: موسسات مالی و اعتباری موضوعی نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد بلکه مسئله ای بسیار پیچیده است. این نماینده مردم تهران مسئله را به نهادها و افرادی با حاشیه امن گره می زند و می گوید: افراد و شخصیت هایی که امتیاز تاسیس این بانک ها را گرفته اند معمولا به نهادهایی وابسته بودند که در کشور نفوذ داشتند. 
هاشم زایی با بیان اینکه بیش از 20 هزار میلیارد از پول بیت المال را به جبران خسارت این موسسات اختصاص دادیم گفت: قرار است با سوال از رئیس جمهور به چه چیزی برسد؟
او ادامه داد: درست است باید دولت نظارت کند و بانک مرکزی یا مجوز ندهد یا اگر مجوز می دهد بر آن نظارت کند اما سوال اینجاست وقتی پشت این موسسات افرادی هستند که دارای حاشیه امن هستند دولت چه کار باید بکند؟ 
هاشم زایی در پایان گفت: تا وقتی افراد حاشیه امن نداشته باشند و به نهادهایی که جز خدا کسی زورش به آنها نمی رسد وصل نباشد که نمی توانند تا این مرحله پیش بروند بنابراین با سوال از رئیس جمهور هم نمی توان کاری کرد.
سوالی که به جایی نمی رسداز آنجایی که اصولگرایان در سوال از روحانی آتش تند تری دارند از حسن کامران نماینده اصفهان درباره عاقبت این طرح سوال از رئیس جمهور پرسیدیم. او که انگار دل پری از این ماجرا داشت به نامه نیوز گفت این طرح به جای نمی رسد وقتی از چرایی اش پرسیدیم گفت دلیل روشن است برای اینکه اینجا محل کاسبی و زد و بند است و تا وقتی ما با چنین مسئله ای رو به رو هستیم نه این سوال بلکه هیچ سوال دیگری به سرانجام نخواهد رسید. 
نمایندگان جمهور موسسات مسئله روحانی اصلاح کار نماینده حاشیه تعدادی طلبان نهادهایی کامران افرادی سرانجام افراد اینکه نظارت امضای پرسیدیم اینجا دایره اعتباری اعتراضات تاسیس متقاضی گرفته کاسبی ماجرا