برگزیده ها
منشور گفتگوی سیاسی توسط وزیر کشور ابلاغ شد

مازندمجلس: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بر اساس نظر رئیس جمهور منشور گفتگوی سیاسی توسط وزیر کشور و استانداران ابلاغ شد.

مازندمجلس: اسماعیل جبار زاده معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در همایش فصلی خانه احزاب که در وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه علاقه مند هستیم جمع بندی این نشست را مورد استفاده قرار دهیم، گفت: بین مجموعه اجرایی و احزاب سیاسی برای حل مشکلات مردم و اداره جامعه رابطه تنگاتنگی باید وجود داشته باشد.

وی افزود: بر اساس نظر رئیس جمهور منشور گفتگوی سیاسی توسط وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

جبارزاده ادامه داد: آنچه در این منشور به دنبال آن هستیم ایجاد یک رابطه تعریف شده و مستمر بین احزاب سیاسی و بخش اجرایی است.اولین بند این منشور موظف کردن استانداران به تاسیس و تقویت احزاب و سمن ها (سازمان های مردم نهاد) است و اعتقاد داریم وجود احزاب و سمن ها می تواند کمک حال دولت باشد.

وی با بیان اینکه دومین موضوعی که در این منشور از استانداران خواسته شده است، رفع موانع فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی و آسیب شناسی و شناخت عوامل محدودکننده احزاب است، گفت: ساز و کارهایی خواسته ایم تدوین شود تا هماهنگی بین احزاب و مطبوعات، جراید و اصناف به وجود آید تا دریافت نظرات آنها در خصوص تمشیت امور استان ها صورت گیرد.

جبارزاده افزود: علاقه مند هستیم تا تشکل های حزبی و سیاسی در اداره امور استان ها دخالت کنند و در سطح ملی نیز پیشنهادهایشان به مسئولین ذیصلاح منعکس شود.

معاون سیاسی وزیر کشور به صحنه آوردن تشکل های سیاسی را یکی دیگر از وظایف استانداران در این منشور برشمرد و تصریح کرد: استانداران موظف شده اند برای به صحنه آوردن احزاب و تشکل های سیاسی با برگزاری کارگاه های سیاسی و هرآنچه در این زمینه لازم است شرایط را فراهم کنند.

وی ادامه داد: بسترسازی مناسب برای تقویت گفتگو در جامعه از دیگر بندهای این منشور است که معتقدیم یکی از مشکلات جامعه عدم وجود گفتگو است و اگر درب گفتگو بسته شود، مردم به گونه‌ای دیگر حرف خود را به گوش مسئولین خواهند رساند.

جبارزاده با بیان اینکه هرچه بتوانیم گفتگو را ترویج کنیم ثمرات آن بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: گفتگو بین دستگاه های مختلف و احزاب سیاسی می تواند منجر به همدلی و همکاری و اتخاذ موضع گیری مشترک برای ارتقاء امنیت داخلی و منافع ملی شود که امروز همه تشکل ها و احزاب سیاسی بر سر آن نظر مشترک دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: بعد از قضایای آشوب های دی ماه با تعدادی از سران احزاب سیاسی در وزارت کشور تشکیل جلسه دادیم که پس از آن شاهد موضع گیری های بسیار خوبی از احزاب در این خصوص بودیم.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم تا شورای گفتگو در استان ها تشکیل شود، خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد این شورا بصورت فصلی از استانداران دریافت خواهد شد. امید داریم خانه احزاب و همه تشکل ها در تحقق فرهنگ گفتگو کمک کنند که نمونه موفق آن در کشور، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

جبارزاده افزود: دولت معتقد نیست که عقل کل است و می خواهد با عقل جمعی کشور را اداره کند.

احزاب سیاسی منشور گفتگو استانداران استاندار جبارزاده وزیر کشور هستیم اینکه جامعه گفتگوی استان معاون اداره کار مسئولین افزود آوردن دریافت تشکیل شورای وزارت کشور مشترک رابطه امروز وزارت گزارش ابلاغ همایش علاقه اجرایی داریم تواند تقویت ادامه مشکلات خواسته