برگزیده ها
وزارت مستقل تعاون و کار ایجاد شود/ تمام مشکلات کشور به پای تحریم نوشته نشود

مازندمجلس: نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس گفت: بی‌شک دولت باید کوچک شود اما در این زمانه‌ای که تحریم‌های ظالمانه اعمال می‌شود باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سه وزارتخانه مستقل تبدیل شود.

مازندمجلس:عین‌الله شریف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به دلایل استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این زمینه راه روستایی پس از اینکه وزارتخانه ادغام شد معاون مستقلی نداشته و بنابراین امروز شاهد آن هستیم که راه‌های روستایی به جای اینکه بهبود یابد، روزبه‌روز تخریب می‌شوند.

وی افزود: بنابراین ادغام این وزارتخانه خروج مطلوبی نداشته و در بخش راه، جاده‌ها به عنوان رگ‌های یک بدن هستند که اگر در این رگ‌ها گرفتگی عروق به وجود آید، سکته روی می‌دهد و در این زمینه، متأسفانه جاده‌های کشور روزبه‌روز وضعیت مطلوب خود را از دست داده و تبدیل به یک مطالبه می‌شوند و اگر مسئولی پاسخگو نباشد، این مطالبه نیز به تنش در جامعه تبدیل می‌شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس با اشاره به آتش‌سوزی در قطار تبریز -مشهد بیان کرد: اخیراً نیز قطار از ریل خارج شد در حالی که امروز نباید به ریل خود بی‌توجه بوده و باید چرایی اینکه به چه دلیل به نوسازی آنها توجه نشده است مشخص شود.

وی گفت: در ارتباط با سقوط هواپیما نیز در ناوگان حمل و نقل هوایی مشکلاتی وجود دارد این در حالی است که نباید تمامی مشکلات را به تحریم‌ها و نبود امکانات گره زد البته نمی‌توان گفت اینها تأثیر ندارد، بلکه بیشتر به مدیریت نرم‌افزاری بازمی‌گردد.

شریف‌پور با اشاره به دلایل استیضاح وزیر کشور تصریح کرد: خوشبختانه وزیر کشور عملکرد مطلوبی داشته و یک وزیر مقتدر است که با عقلانیت مدیریت می‌کند و به مجموعه خود اشرافیت دارد اما در این رابطه برخی‌ها اعتقاد به استیضاح دارند.

وی اظهار کرد: در وقت استیضاح دو حالت وجود دارد، یا استیضاح وزیر وارد شده و یا وارد نمی‌شود، اگر استیضاح وارد باشد، ابقاء شده و اگر وارد نشود باید کنار گذاشته شود و این هم اشکالی ندارد چون یک فرد توانمندی به جای وی در رأس قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس با بیان دلایل استیضاح وزیر کار تصریح کرد: وزیر کار انسان پاکدست، خوش‌قلب، دغدغه‌مند و مردمی است، اما اشتباهی که در گذشته انجام شده این است که زمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این سه وزارتخانه حساس را تحت یک وزارتخانه قرار دادند.

وی افزود: بی‌شک دولت باید کوچک باشد چون اگر سبک‌بال باشد اوج‌گیری آن در پرواز افزایش می‌یابد، اما در این زمانه‌ای که تحریم‌های ظالمانه اعمال می‌شود باید به سه وزارتخانه مستقل تبدیل شوند.

شریف‌پور تصریح کرد: امید است این سؤالات مجلس ختم به خیر شده و مملکت در این زمینه آسیب نبیند اما این بدان معنا نیست که اگر مجلس شورای اسلامی به این نتیجه برسد که فردی لایق وزارت نیست وی را ابقا کند چون تعارفی با کسی نداشته و افراد توانمند را جایگزین می‌کند.

ی/2346

استیضاح وزارتخانه کار اینکه زمینه تبدیل تصریح نماینده نداشته شریف‌پور دلایل وزارت امروز اشاره نباید چالدران پلدشت ندارد می‌کند وزیر کشور مطالبه مستقل مدیریت افزود ادغام روستایی اظهار مشکلات بنابراین مطلوبی می‌شوند روزبه‌روز تعاون