برگزیده ها

مازندمجلس: کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه رئیس‌جمهوری آمریکا با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری فرانسه در روز جمعه، خبر داده است.

مازندمجلس: کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره سوریه خبر داد.
به گزارش نامه نیوز در بیانیه کاخ سفید آمده است، دونالد ترامپ با مرکل و ماکرون اتفاق نظر داشتند که حکومت سوریه و حامیان روسی و ایرانی آن می‌بایست فورا و به طور کامل قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس در سوریه را اجرا کنند.
شورای امنیت سازمان ملل پنجم اسفند قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن خواستار برقراری آتش‌بس ۳۰ روزه در سراسر خاک سوریه شد.
کاخ سفید تصریح کرد، رهبران سه کشور از روسیه خواستند تا بمباران غوطه شرقی را متوقف کند و دولت سوریه را مجبور کند تا به عملیات تهاجمی علیه مناطق غیرنظامی را پایان دهد.
طبق این بیانیه، رهبران آمریکا، فرانسه و آلمان همچنین از روسیه خواسته‌اند دولت سوریه را- که به ادعای غربی‌ها- عامل اصلی وخامت وضعیت حقوق بشری در غوطه شرقی است، پاسخگو کند.
کاخ سفید در این بیانیه ادعاها درباه استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را تکرار کرده و گفته است، دونالد ترامپ تاکید کرد که ایالات متحده جنایت‌های دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را تحمل نخواهد کرد.
سوریه ترامپ رهبران رئیس‌جمهوری بیانیه دونالد آمریکا آلمان روسیه فرانسه آتش‌بس شورای امنیت درباره ماکرون جنایت‌های