برگزیده ها

مازندمجلس: آژانس‌های خبری روسیه گزارش دادند، ولادیمیر پوتین گفته است که اگر می‌توانست تاریخ مدرن روسیه را تغییر می‌داد، مانع از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می‌شد.

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این سخنان را جمعه چند هفته پیش از انتخابات ۱۸ مارس که طبق نتایج نظرسنجی‌ها می‌تواند در آن به سادگی پیروز شود، مطرح کرد. او که به کالینینگراد رفته بود، به این سوال پاسخ داد که مایل است کدام حادثه تاریخی در روسیه را تغییر دهد. پوتین در واکنش به این سوال فورا پاسخ داد: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی.
رئیس‌جمهوری روسیه که در آن دوران عضو کاگ‌ب‌ بود، در یک سخنرانی سال ۲۰۰۵ از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ به عنوان "بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک" قرن بیستم یاد کرده بود و از شکست شوروی در جنگ جهانی دوم از آلمان نازی استفاده کرد تا میهن‌پرستی را تحریک کرده و به ایجاد یک حس هویت روسی کمک کند.
آژانس‌های خبری روس همچنین گزارش دادند، پوتین جمعه در پاسخ به سوال دیگری گفت که اگر حق انتخاب داشت که در کدام دوره تاریخی روسیه زندگی کند، شرایط کنونی را انتخاب می‌کرد. خبرگزاری‌ها به نقل از پوتین گزارش دادند: شما در دوره‌های پیشین دیدید که تمام سلف‌های من رعیت‌دار بودند و من رئیس‌جمهوری هستم.
پوتین همچنین اظهار داشت: رویایی ندارد که هنوز برآورده نشده باشد.
وی گفت: هر یک از ما اهدافی را در زندگی و کار دنبال می‌کنیم و از نظر من وظیفه‌ام مشخص است و هدف آن برایم مفهوم دارد. من می‌خواهم کشورمان موفق،‌ قوی،‌ متعادل، باثبات و روبه جلو باشد. قدرت روسیه از مردمش نشات می‌گیرد.
رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد: دوست ندارم از آینده‌ام چیزی بدانم مثلا بدانم بعد از پنج یا ۱۰ سال دیگر چه پیش‌ می‌آید.
پوتین روسیه شوروی رئیس‌جمهوری فروپاشی همچنین گزارش زندگی بدانم دادند تاریخی اتحاد جماهیر