برگزیده ها

مازندمجلس: عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد سیاسی بودن موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد سیاسی می‌گوید: دانشگاه آزاد همیشه دانشگاهی بوده که جنبه‌های سیاسی پررنگ داشته و اتفاقات و تصمیماتی که درباره آن گرفته‌شده از ابعاد سیاسی بی‌بهره نبوده است، اما برای مورد اخیر باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

مازندمجلس: فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که در حال پیگیری موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد هستند، بیان کرد: باید پیگیری‌های لازم انجام گیرد تا ابعاد موضوع شفاف شود.
 عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه بابیان اینکه برای مشخص شدن قضیه باید هم با اساتید اخراج شده و هم با مسئولان دانشگاه آزاد صحبت کنیم، عنوان کرد: به‌هرحال آقای رهبر به موضوعی اشاره‌کرده‌اند و آقای زیباکلام هم موضوعی را مطرح کرده‌اند.
سعیدی در ادامه تاکید کرد: موضوع حتماً باید علت‌یابی شود. از آقای رهبر دعوت می‌کنیم تا به کمیسیون آموزش بیاید و توضیحات لازم ارائه شود تا ببینیم که این چه اتفاقاتی در دانشگاه آزاد در حال وقوع است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌هایی درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به «اعتمادآنلاین گفت: این موضوع جدیدی هم که پیش‌آمده می‌تواند بر جریان تحقیق و تفحص از این دانشگاه تأثیرگذار باشد.
 سعیدی با تاکید بر این موضوع که پیش‌ازاین هم نمایندگان مجلس برای انجام تحقیق و تفحص از این دانشگاه راغب بودند و برای چندمین بار مطرح‌شده بود، عنوان کرد: البته این تنها گزینه نیست بلکه یکی از دلایلی است که می‌تواند درخواست تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را به جریان اندازد. ما پیش‌ازاین هم بر لزوم انجام این تحقیق و تفحص تاکید کرده بودیم و این موضوع می‌تواند به انجام آن کمک کند.
 سعیدی درعین‌حال تاکید کرد که باید از مسئولان دانشگاه آزاد بخواهیم دلایل قانونی‌شان را مطرح کنند و ما هم بشنویم. اما بحث تحقیق و تفحص قبلاً هم مطرح بوده است و احتمال آن زیاد است.
 عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سؤال که می‌توان این موضوع را با توجه به اتفاقات و تغییرات اخیر این دانشگاه سیاسی دانست، بیان کرد: دانشگاه آزاد همیشه دانشگاهی بوده که جنبه‌های سیاسی پررنگ داشته و اتفاقات و تصمیماتی که درباره آن گرفته‌شده از ابعاد سیاسی بی‌بهره نبوده است، اما برای پاسخ به سؤال شما باید بررسی‌های بیشتری انجام دهم.


منبع: اعتماد آنلاین
دانشگاه موضوع تحقیق آموزش کمیسیون تاکید سیاسی اخراج می‌تواند سعیدی موضوعی درباره جریان اتفاقات پیش‌ازاین  سعیدی عنوان ابعاد شورای پررنگ همیشه اسلامی فاطمه ادامه اساتید مسئولان