برگزیده ها

مازندمجلس: خودرو اعزام زندانیان به زندانها و مراجع قضایی رونمایی شد.

مازندمجلس:  در این مراسم  اصغر جهانگیر با اشاره به این که تاکنون زندانیان با خودروهای فرسوده جابجا می‌شدند، گفت:  از آنجایی که خودروهای اعزام زندانیان فرسوده و ایمن نبود، از مدت‌ها قبل به خاطر استیجاری و فرسوده بودن خودرو های اعزام زندانیان دغدغه تولید خودرو مناسب را داشتیم.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: ما به دنبال تولید خودروی امن بودیم و مطالعاتی را درباره خودرو حمل زندانی در ۳۰ کشور دنیا انجام دادیم و در نهایت پس از بررسی‌ها موفق شدیم خودرو تولید داخلی را در اصفهان تولید و مورد بهره برداری قرار دهیم.
رییس سازمان زندانهای کشور ادامه داد: این خودرو همه کاره است و امکان رصد اطلاعات خودرو از زمان سوارشدن زندانی و حرکت وجود دارد و خودرو لحظه به لحظه کنترل می شود.
جهانگیر تصریح کرد: این خودرو با مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان تولید شده و با مطالعات صورت گرفته قرار است به تولید انبوه برسد و ما امیدواریم در تولید انبوه هر دستگاه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تولید شود.
وی با اشاره به نیازهای خودرو در سطح استانها گفت:  اعزام و بدرقه زندانیان دو دسته است، اول زندانیان کم خطر مثل زندانیان مالی و دسته دوم زندانیان پرخطر مثل متهمان به قتل یا زندانیان امنیتی و گروهکی که علیه جان مردم اقدام به ترور کرده اند؛ نقل و انتقال انها هم چه به بیمارستان یا دادگاه ها با شرایط امن‌تری انجام شود که پیش بینی شده به نسبت زندانیان سطح استانها خودرو در اختیار انها قرار داده  شود.
جهانگیر درباره شرکت تولید کننده خودرو اعزام زندانیان افزود: با شرکت دیزل خودرو قرارداد بسته ایم که این نمونه به تولید انبوه برسد.
اعزام زندانیان به زندانها، مراکز درمانی، دادسراها و دادگاه ها تاکنون با خودروهای فرسوده انجام می شد که از ایمنی پایینی برخوردار بود.

خودرو زندانیان تولید اعزام فرسوده انبوه خودروهای جهانگیر تومان دادگاه استانها میلیون درباره تاکنون زندانها افزود اشاره زندانی