برگزیده ها
اختصاص ۶۰ هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال در کشور

مازندمجلس: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه سال آینده ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغالزایی در کشور در نظر گرفته شده است

مازندمجلس: غلامرضا تاجگردون در سخنرانی خود در جمع مردم گچساران افزود: هیچ عقد اخوتی بین ما و دولت و وزرا بسته نشده ما صدای مردم در دولت هستیم. ما درخصوص حقوق ملت خود با هیچ کس معامله نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: خدمت به ملت اصل نظام بوده و اگر مسئولی این اصل را کنار بگذارد به نظام ضربه زده است. هرگاه احساس شد که ملت نگران شده باید فرمان را به سمت منافع ملت چرخاند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با اجازه مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت اشتغالزایی روستایی اختصاص داده شد. در بودجه سال آینده ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغالزایی در کشور در نظر گرفته شده است.

تاجگردون عنوان کرد: امید می رود تا مردم و مسئولان از این فرصت به دست آمده جهت اشتغال به خوبی استفاده کنند. در سالجاری سرانه حقوق مددجویان کمیته امداد دو تا سه برابر افزایش داشت که این روند در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: من وکیل الدوله نیستم بلکه وکیل مردم بوده و هر دولتی که بتواند به مردم خوب خدمت کند ما دست آن را هم بوسه خواهیم زد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همزمان با بستن بودجه سال ۹۷ در برخی از نقاط کشور اعتراضاتی از سوی مردم صورت گرفت، مسئولان اگر اشتباهی انجام دادند باید جرات گفتن آن را به مردم داشته باشند.

تاجگردون بیان کرد: متن استیضاح دو وزیر راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی آقایان آخوندی و ربیعی را که باهم بسیار خوب بودیم و در سال گذشته نیز از آخوندی دفاع کرده بودم را با دیگر نمایندگان امضاء کردم.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنها بیایند و بگویند که این هواپیمای "تهران به یاسوج" نقص فنی داشته و نباید پرواز می کرد، اصل موضوع ۶۶ مظلومی هستند که در این پرواز جان باختند و در سه متر برف پیکر آنها آرامیده است.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: سرانه اعتبارات عمرانی کشور در جدول عدد ۱۲۰ است اما سرانه اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر به ۵۴۰ رسیده است. هر شخصی از من سوال کرد که چرا این همه فاصله وجود دارد اعلام کردم این حق استان مظلوم کهگیلویه و بویراحمد است.

تاجگردون ادامه داد: در سالجاری بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به یک هزار میلیارد تومان رسید و در سال آینده نیز این بودجه عمرانی از یک هزار میلیارد تومان هم عبور خواهد کرد. با وجود اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در شهرداری باید شهردار و شورای شهر به خوبی تلاش کنند.

تاجگردون اضافه کرد: در سالجاری بعد از پنج سال برای اولین بار حق آلایندگی به شهرستان گچساران اختصاص داده شد. از این اختصاص دو ماه نگذشته بود که محیط زیست کشور اعلام کرد گچساران آلاینده نیست.

وی افزود: طی تماسی به آنها گفتم در کدامین چاه و نقطه ای از گچساران شما فیلتر نصب کردید که این حرف را می زنید سریعا عذرخواهی کردند و گفتند اشتباه شد. سال گذشته مبلغی را از پتروشیمی گرفتیم و به شهرداری دادیم که شهردار قبلی آن را صرف حقوق پرسنل زحمتکش شهرداری کرد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید حواسمان باشد حق آلایندگی حق گلوی زخمی مردم گچساران است و شهرداری این شهرستان برای اولین بار بوده که آن را دریافت می کند.

تاجگردون عنوان کرد: پروژه های درمانی و عمرانی بسیاری در گچساران و باشت در دست اجراست که از مهمترین آنها می توان به احداث بیمارستانهای بی بی حکیمه، نرگسی، نفت و ۳۲ تختخوابی باشت، احیای بافت فرسوده، بهسازی خیابان بلادیان و طرح های آبرسانی در گچساران و باشت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵ میلیون نفر بیکار در سطح کشور وجود دارد، گفت: مردم و مسئولان باید در نگه داشتن سرمایه گذاران در منطقه تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در سال آینده تمام توان خود را برای اشتغال بسیج کرده است. درصد بسیاری از خدمات امروز در گچساران و باشت مرهون زحمات فرمانداران گچساران و باشت است.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاجگردون دولت دوازدهم اشتغال