برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد ارسال کمک‌های بشردوستانه جدید به یمن را دارد.

مازندمجلس:
به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه ریپورتر اتیوپی اعلام کرد: ما نسبت به اقدامات جنگی کنونی در یمن بسیار نگران هستیم و این درگیری‌ها شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشته و بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌ها در شهرها و امکانات بهداشتی ویران شده‌اند و ما بر این باور هستیم که پایان دادن به درگیری‌هایی که طولانی شده، با مشارکت ائتلاف عربی از طریق رایزنی و تبادل نظر در  راستای منافع تمامی نیروهای سیاسی در یمن ممکن می‌شود.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که کشورش مسأله ارسال کمک‌های انسانی جدید به یمن را بررسی می‌کند.
وزیر خارجه روسیه گفت: طرف‌های درگیر آماده بازگشت به مذاکره سازنده برای حل اختلافات نیستند مساله‌ای که بحران را پیچیده می‌کند. با این وجود نباید ناامید شویم و به تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل در این کشور ادامه می‌دهیم.
لاوروف افزود: ما اطمینان کامل داریم که باید تلاش جامعه بین‌الملل در راس آن سازمان ملل در تشویق طرف‌های یمنی برای کنار گذاشتن خشونت‌ها و نشستن پای میز مذاکره ادامه یابد.
وی در پایان گفت: ما قصد داریم در حل این بحران سهیم باشیم و از این رو با طرف‌های درگیر در ارتباط منظم هستیم .
طبق گزارش سازمان ملل ۲۲ میلیون تن در یمن  نیاز مبرمی به کمک‌های انسانی دارند و بیش از هشت میلیون تن در معرض گرسنگی و قحطی هستند.
هستیم لاوروف طرف‌های روسیه خارجه بحران درگیر میلیون داریم ادامه مذاکره می‌کند پایان ناامید پیچیده گزارش اعلام کمک‌های انسانی