برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 97 از بررسی ایرادات شورای نگهبان به این لایحه در نشست کارگروه کمیسیون تلفیق با حضور نماینده شورای نگهبان خبر داد.

مازندمجلس: علی‌اصغر یوسف‌نژاد  اظهار کرد: در نشست نوبت صبح و بعدازظهر امروز شنبه کارگروه کمیسیون تلفیق که با حضور علیزاده نماینده شورای نگهبان برگزار شد ایرادات این شورا به لایحه بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تا تبصره 18 نسبت به رفع ایرادات اقدام شد.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: در این نشست بخش عمده‌ای از نظرات شورای نگهبان تامین شد. در بخش‌هایی که نیاز به تعیین ردیف بودجه یا سقف اعتباری وجود داشت یا اشکالات قانون اساسی در آن مشاهده می‌شد با اصلاح و تغییر این ایرادات را برطرف کردیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: یکی از مهمترین مباحث صورت گرفته در مورد ایراد شورای نگهبان نسبت به سقف استفاده دولت از اوراق مشارکت بود که قانون برنامه ششم آن را 38 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین کرده که ما همین عدد را رعایت کردیم و آن را به صراحت در متن ماده واحده و تبصره قید کردیم. همچنین در مورد هدفمندی یارانه‌ها شورای نگهبان ایراد گرفته بود که منظور از خانوارهای پردرآمد چیست. ما در اصلاح این بخش مقرر کردیم که دولت موظف به حذف یارانه دهک‌های بالا است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 اضافه کرد: در جلسه صبح فردا (یکشنبه) کمیسیون تلفیق در مورد تصمیمات کارگروه و همچنین دو ماده باقی‌مانده تصمیم‌گیری قطعی خواهد شد و احتمالا ایرادات شورای نگهبان آماده بررسی در صحن علنی مجلس می‌شود.
وی در پایان گفت که تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه و بررسی ایرادات در صحن علنی مجلس احتمالا در یک شیفت کاری به اتمام می‌رسد.
نگهبان شورای ایرادات بودجه کردیم بررسی تلفیق کمیسیون کارگروه لایحه مجلس گرفته ایراد احتمالا اضافه همچنین تبصره نماینده تامین تعیین قانون اصلاح