برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه طرح تعطیلی زمستانه مدارس به دلایل متعدد شدنی نیست، گفت: بهتر است سازمان محیط‌زیست و متولیان امر به جای طرح چنین پیشنهاداتی بیشتر به فکر رفع آلایندگی باشند و این موانع را از سر راه بردارند.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز  در خصوص طرح «تعطیلی زمستانه مدارس» و نقاط قوت و ضعف این طرح اظهار کرد: این موضوع ‌به صورت طرح نبوده و خیلی هم مسئله‌ای جدی به نظر نمی‌آید.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه این طرح بیشتر به خاطر آلودگی هوای پایتخت و کلان شهرها در زمستان مطرح و مطالبه شد، افزود: متاسفانه هر سال با توجه به آلودگی هوا در کلانشهر تهران و استان‌های دیگر با تعطیلی اضطراری مدارس مواجه می‌شویم.
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه این موضوع به صورت پیشنهاد ارائه شد که تاکنون به صورت مصوب در مجلس مشاهده نشده است، تصریح کرد: طرح تعطیلی زمستانه مدارس به علل و عوامل مختلف شدنی نیست زیرا با کار کارشناسی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه در تابستان که هوا گرم است تحصیل در این دوره از سال پرمشقت است، یادآور شد: این موضوع در قسمت جنوبی کشور به صورت حاد است و هوا به شدت گرم می‌شود و در نتیجه با بازشدن مدارس در این فصل تابستان مصرف حامل‌های انرژی تا چندین برابر افزایش خواهد داشت.
آزادیخواه با بیان اینکه بالا رفتن مصرف انرژی به ضرر کشور خواهد بود، گفت: از طرف دیگر تقسیم‌بندی مدارس یک آشفتگی ذهنی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند بدین معنا که تا وابسته کلاس و درس می‌شود با یک تعطیلی زمستانه مواجه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در چنین آشفتگی تحصیل دانش‌آموزان را نابود می‌کند، افزود: یکی دیگر از ایرادات این طرح می‌تواند مسافرت‌ها را پرخطر کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه تعطیلی مدارس و انگیزه برای رفتن به سفر خود یک پارادوکس ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این طرح دارای ایرادات بسیاری است و معتقدم رأی نخواهد آورد.
وی با اشاره به اینکه طرح تعطیلی زمستانه مدارس مخالفان بسیاری در مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: بنده خود یکی از مخالفان این طرح هستم و بهتر است سازمان محیط‌زیست و متولیان امر به جای طرح چنین پیشنهاداتی بیشتر به فکر رفع آلایندگی باشند و این موانع را از سر راه بردارند.
مدارس اینکه تعطیلی مجلس زمستانه افزود می‌کند موضوع اشاره دانش‌آموزان مخالفان آشفتگی بسیاری ایرادات ملایر آلودگی بیشتر آزادیخواه مواجه نماینده تحصیل تابستان انرژی