برگزیده ها

مازندمجلس: تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی با ۷۰ هزار بشکه کاهش در روز به کمترین سطح خود از ماه آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی به دنبال ملحق شدن امارات متحده عربی به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس متعهد به توافق کاهش تولید نفت، به کمترین سطح خود در ۱۰ ماه اخیر رسید؛ ضمن اینکه پایبندی به توافق کاهش تولید به بالاترین سطح ممکن رسیده است.

در همین حال تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی یعنی فوریه به ۳۲ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در مقایسه با ماه ژانویه روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت کاهش نشان می دهد. بر همین اساس، تولید نفت اوپک در ماه فوریه به کمترین سطح خود از آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید.

ضمن اینکه میزان پایبندی اعضاء به معاهده کاهش تولید در ماه فوریه به ۱۴۹ درصد افزایش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۴۴ درصد بوده است و بطور کل پایبندی اعضاء اوپک به کاهش تولید منجر به افزایش قیمت نفت در اوایل سال جاری میلادی و رسیدن آن به بالاترین رقم خود از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد شد.

همچنین قیمت نفت در ماه ژانویه برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد به ۷۱ دلار در هر بشکه رسید. سازمان اوپک بر این باور است که همچنان محدودیت های عرضه باید در پیش گرفته شود تا به پایان اشباع بازار نفت که از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد پدیدار شده، کمک کند.

در همین حال چندی پیش وزیر انرژی امارات متحده عربی گفته بود که احساس می کنم کار تمام نشده است. قیمت یک چیز است و توازن مجدد بازار مسئله ای دیگر و باید بازار را متعادل کنیم.

اوپک در راستای توافق کاهش عرضه به همراه روسیه و برخی از کشورهای غیر اوپکی تولید خود را در حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

در ماه گذشته میلادی بیشترین کاهش تولید نفت به امارات متحده نسبت داده می شود که تولید خود را تا ۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و بعداز آن لیبی تا ۳۰ هزار بشکه کاهش در روز در جایگاه دوم قرار گرفت.  

بر پایه این گزارش، تولید نفت اوپک در ماه فوریه روند نزولی به خود گرفت و تولید عربستان هم نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه در روز ثبت شده که پایین تر از سطح هدف گذاری این کشور است؛ ضمن اینکه صادرات عراق هم به دلیل آب و هوای بد که به تاخیر بارگیری محموله های نفتی در کشتی ها شد، سیر نزولی را در قسمت جنوب این کشور تجربه کرد و بیشتر صادرات عراق از قسمت شمالی این کشور انجام گرفته است.

تولید میلادی فوریه اینکه بازار میلیون توافق پایبندی گذشته کمترین امارات متحده گرفته صادرات افزایش نزولی ژانویه بالاترین گزارش کشورهای اعضاء