برگزیده ها

مازندمجلس: در پایان معاملات روز جمعه با بازگشت سهام وال‌استریت از سقوط، قیمت‌های نفت هم رشد کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه با بازگشت سهام وال‌استریت از سقوط، قیمت‌های نفت هم رشد کرد. اما وحشت از این که برنامه‌های آمریکا برای اعمال تعرفه سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم، به رشد اقتتصاد جهان آسیب بزند و نگرانی از تداوم افزایش تولید نفت خام آمریکا، باعث شد تا قراردادهای نفت با اولین افت قیمت هفتگی خود در ۳ هفته اخیر مواجه شوند.

روز پنج‌شنبه پس از این که دونالد ترامپ اعلام کرد که تعرفه‌ههای سنگینی را برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکا، وضع خواهد کرد، قیمت‌های نفت و قیمت‌ها در بازار سهام با وحشت از به راه افتادن جنگ تجاری در جهان، سقوط کردند.

صنعت نفت و گاز آمریکا به این برنامه اعتراض کردند و اعلام کردند که این تعرفه‌ها با بالابردن هزینه پروژه‌های زیرساختی بزرگ، باعث از بین رفتن مشاغل انرژی ر آمریکا خواهند شد.

روز جمعه قیمت‌های نفت دوباره با سقوط بازارهی سهام، سقوط کرد، اما با بازگشت وال‌استریت و وارد شدن شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک به منطقه مثبت، قیمت‌های نفت هم روند نزولی خود را به صعودی تغییر دادند.

قیمت نفت خام برنت، که شاخص بینن‌المللی قیمت نفت است در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (صبح امروز به وقت تهران)، با ۵۴ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش، در ۶۴.۳۷ دلار برای هر بشکه بسته شد.

ننفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد بالاتر آمد و در ۶۱.۲۵ دلار به ازای هر بشکه بسته شد.

فاصله قیمت ۲ شاخص برنت و دابلیوتی‌ای مختصرا به کمترین میزان خود از آگوست تا کنون رسید اما بعدا تا بسته شدن بازار دوباره افزایش پیدا کرد.

اعضای سازمان اوپک، دوشنبه برای شام در هیوستون با صاحبان شرکت‌های شیل آمریکا دیدار می‌کنند که این جدیدترین نشانه‌ها از تمایل این گروه تولیدکننده برای گسترش مذاکرات در مورد پایان دادن به اشباع بازارهای نفت جهان است.

آمریکا قیمت‌های افزایش پایان وال‌استریت بازار دوباره اعلام معاملات بازگشت هفتگی