برگزیده ها

مازندمجلس: مهدی سنایی تاکید کرد آمریکا در صورت لغو توافق هسته‌ای ایران منزوی خواهد شد زیرا در این صورت، دیگر نمی‌تواند وارد سایر توافقنامه‌های بین‌المللی شود.

مازندمجلس: مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با تاس گفت لغو احتمالی برجام از سوی آمریکا باعث انزوای واشنگتن خواهد شد زیرا در این صورت، آمریکا دیگر نمی تواند وارد توافقنامه های دیگر شود.
به گزارش نامه نیوز سنایی گفت: «آشکار است که اولویت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مسائل داخلی و رقابت میان احزاب این کشور است و نه تعهدات بین المللی واشنگتن. بنابراین هر گونه مسئله داخلی در آمریکا ممکن است موضع واشنگتن در قبال تعهدات بین‌المللی‌اش را تغییر دهد. از سوی دیگر، اگر آمریکا از برجام کنار بکشد، بدون تردید، این کشور در جامعه بین المللی منزوی خواهد شد.»
سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: «تصور کنید پس از انتخابات در یک کشور، یک رئیس جمهور جدید توافقنامه‌هایی را که رئیس جمهور قبلی به دست آورده است، نپذیرد. در چنین شرایطی، این کشور غیرممکن است بتواند به هیچ توافق دیگری دست پیدا کند.»
وی افزود همه کشورها از نزدیک اقدامات آمریکا و سایر طرف های برجام را زیر نظر دارند و «زمانی که توافقنامه‌هایی که کشورهای بزرگ، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، به دست آورده اند به طور یکجانبه و به آسانی لغو شوند، آنگاه چگونه می توان به اثر یک توافقنامه باور داشت؟»
آمریکا واشنگتن برجام روسیه جمهور المللی توافقنامه‌هایی آورده تعهدات سنایی احتمالی انزوای توافقنامه داخلی