برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا با اِعمال فشار بر شرکای تجاری این کشور، خودروسازان اروپایی را به وضع مالیات بر خودروهای وارداتی آنان به آمریکا تهدید کرد.

مازندمجلس:  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در راستای اِعمال فشار بر شرکای تجاری این کشور، شرکتهای خودروسازی اروپا را تهدید کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا علیه طرح وی برای وضع عوارض گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد دست به اقدام تلافی جویانه بزند، خودروهای وارداتی این شرکتها به آمریکا را مشمول مالیات قرار می دهد.
به گزارش نامه نیوز فحوای پیامهای توئیتری ترامپ حاکی از مقاومت وی در برابر منافع  تجاری آمریکا است. او در این پیامها به شرکای تجاری و خارجی آمریکا در مورد احتمال به راه افتادن یک جنگ تجاری- که در هفته جاری بازارهای مالی را بهم ریخت- هشدار داد.
ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: «چنانچه اتحادیه اروپا بخواهد عوارض گمرکی و موانع موجود بر فعالیت شرکتهای آمریکایی مستقر در این قاره را افزایش دهد، ما به سادگی بر خودروهای آنان که آزادانه به داخل آمریکا سرازیر می شوند، مالیات وضع می کنیم. آنها فروش خودروهای ساخت آمریکا را در منطقه خود غیرممکن می سازند. این یک عدم توازن بزرگ تجاری است!»
گفتنی است که روز پنج شنبه، ترامپ اعلام کرد که آمریکا به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود، بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد عوارض گمرکی وضع می کند.
روز جمعه، «ژان- کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپایی به تلویزیون آلمان گفت که «اتحادیه اروپا بر (موتورسیکلتهای) هارلی- دیویدسون، نوشیدنی الکلی بوربون و پوشاک جین لی وایز عوارض گمرکی وضع خواهد کرد».
کانادا نیز اعلام کرد که در برابر وضع هرگونه عوارض گمرکی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا، دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.
لازم به ذکر است که در ژانویه ۲۰۱۷، ترامپ به شرکتهای خودروسازی آلمان هشدار داد که بر خودروهای صادراتی آنها به بازار داخلی آمریکا مالیات ۳۵ درصدی وضع خواهد کرد.
آمریکا تجاری ترامپ عوارض گمرکی اروپا خودروهای مالیات آلومینیوم فولاد وارداتی شرکای شرکتهای اتحادیه برابر آلمان اعلام داخلی توئیتری هشدار اقدام تهدید خودروسازی واردات تلافی جویانه