برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر آموزش دانش شبکه‌های اجتماعی در میان روحانیون بر نقش جدی حوزه‌های علمیه در بازمهندسی نظام جامع سایبری جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد.

مازندمجلس: سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در جلسه بصیرتی حوزه علمیه حق شناس ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای روحانیت در خصوص تهدیدات و فرصت‌های فضای سایبری با تاکید بر منویات رهبری گفت: در انتخابات 88 یکی از اساتید اعلام کرد براساس داده‌های منتقل شده در موبایل غیرهوشمند یک نقشه سیاسی از جهت‌گیری جریانات سیاسی داخل کشور در انتخابات وجود دارد که تمام گروهای سیاسی کشور را براساس بیشترین داده و کلید واژه‌های منتقل شده طبقه‌بندی کرده است. در تحلیل این داده‌ها تصویر سیاسی اجتماعی ارائه می‌دهد و دیدگاه افراد را تشخیص داده، تسلط کامل در اجتماع از طریق اطلاعات موبایل جمع‌آوری می‌شود، اطلاعاتی که در اجتماع ما نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آن را ندارند ولی اطلاعات در دست دشمن است.
به گزارش نامه نیوز اهم اظهارات جلالی به شرح زیر است:
*شبکه‌های اجتماعی در کشور با ولنگاری بیخیالی و فهم غلط، اطلاعات در اختیار تلگرام قرار دارد، در حالی که تلگرام قبلا در روسیه سابقه داشته و از روسیه اخراج شده و آمریکایی‌ها در انگلیس و هلند به آن مکان اختصاص داده و برابر آمار، ۴۰ میلیون از افراد ما را در اختیار خود قرار داده است که ۱۰۰ درصد جمعیت فعال و زنده کشور را شامل می‌شود که بر روی داده‌های آنها کنترلی نداریم و اطلاعات انها در دست ما نیست که می‌توان گفت در این شبکه حاکمیت ما کاملا نقض می‌شود. در این فضا نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند هیچ احقاق حقی کند زیرا هیچ ساختاری از آن و قانونی در کشور تعریف نشده است بنابراین حق ملت در این شبکه ضایع شده است.
* ۱۱ هزار شغل در فضای مجازی وجود دارد که بخشی از آن به فروش مواد مخدر، فحشا و سایر جرایم اختصاص دارد.
* در گزارش وایت پرپر تلگرام، پول اینترنتی گرام تعریف شده که در اسفند سهام آن فروخته می‌شود که در صورت خرید گسترده احتمالا ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار ثروت ملی ما از طریق فروش اینترنتی گرام به خود اختصاص می‌دهند.
* انتشار اخبار کذب و دروغ از طریق شبکه اجتماعی به ما اجازه دفاع و پاسخگویی نمی‌دهد و بطور مثال قوه قضاییه از طریق رسانه ملی پاسخ آنها را می‌دهد و یک میلیون مخاطب این شبکه‌ها را به ۵۰ میلیون تبدیل کند. زیرا این سیستم به نوعی طراحی شده که نظام حکمرانی جدید تولید کند، راه‌حل آن این است که زیرساخت‌ها آن را خودمان و ملی تعریف کنیم.
*سرزمین جمهوری اسلامی از نظر قلمرو سایبری در مولفه سیاسی و اجتماعی اشغال شده، دشمن آن را اشغال کرده که ما باید آن را پس بگیریم.
*روحانیون باید دانش شبکه‌های اجتماعی و مهندسی اجتماعی را در غالب دروس مختلف بیاموزند، شناخت نظام حکمرانی در فضای مجازی برای هر کسی تکلیفی در هر حوزه‌ای ایجاد می‌کند و حوزه باید نقش جدی در بازمهندسی نظام سایبری جمهوری اسلامی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی طبق منویات رهبر انقلاب داشته باشد که باید حتما با آن بپردازد.
اجتماعی اطلاعات سیاسی تلگرام جمهوری سایبری اختصاص شبکه‌های اختیار میلیون تعریف اسلامی مجازی اطلاعاتی اجتماع اشغال گزارش روسیه حکمرانی افراد اینترنتی داده‌های بیخیالی جلالی ولنگاری بیاموزند غیرعامل روحانیون شهدای منویات منتقل موبایل پدافند براساس انتخابات می‌دهد