برگزیده ها
شرکت‌های خودروسازی‌ کشور با گران‌فروشی روی پا ایستاده‌اند/ خودروسازان تنها روی کاغذ سودده هستند

مازندمجلس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی کشور تنها با گران‌فروشی روی پا ایستاده‌اند، گفت: مدیران دولتی در ضرر مجموعه خود شریک نیستند و هرچه خطا کنند هیچ زیانی را متحمل نمی‌شوند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از خانه ملت،‌ محمدرضا منصوری در خصوص عواقب تعطیل کردن شرکت‌های خودروسازی داخلی، اظهار داشت: طبیعی است که تعطیل کردن شرکت‌های خودروسازی به نفع کشور نیست و باید به‌صورت شیب‌دار و با تدبیر خودروهایی را که گران تمام شده‌اند را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی کشور با گران فروختن روی پا ایستاده‌اند، بیان کرد: در صورتی که تعرفه واردات خودروهای خارجی برداشته شود طبیعی است که شرکت‌های خودروسازی داخلی توان رقابت با آنها را ندارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، با اشاره به اینکه در صورتی که شرکت‌های تولید خودروی کشور به سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و یا شرکت‌های خودروسازان خارجی واگذار شود بهتر است مشابه اتفاقی که در کشور چین صورت گرفت، عملیاتی شود، ادامه داد: در این زمینه وضعیت ایران بهتر از چین است زیرا قیمت انرژی و کارگر در ایران پایین‌تر تمام می‌شود.

منصوری با تأکید بر اینکه طبیعی است که با توجه به چنین شرایطی سرمایه‌گذاران علاقه بیشتری برای حضور در ایران داشته باشند، اضافه کرد: تعطیلی این شرکت‌های خودروسازی به نفع کشور نیست، اما بهتر است که به بخش خصوصی خارجی واگذار و یا اینکه با برندهای خارجی مطرح همکاری کنند، در واقع این تنها نسخه نجات صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راه دیگری برای نجات صنعت خودروسازی کشور با توجه به میزان بدهکاری آن وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر بر روی کاغذ خودروسازی‌ها سودده نشان می‌دهند اما با وقوع یک فاجعه این مسئله روشن می‌شود که بهتر است هرچه زودتر این موضوع برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه اجازه دهیم مردم خودروی خوب سوار شوند، چراکه با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند حق دارند تا از محصولات با کیفیت استفاده کنند و خودروی مرگ سوار نشوند، خاطرنشان کرد: در مدیریت دولتی تنها سفره برای یک عده پهن شده و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند، مدیران دولتی در ضرر مجموعه شریک نیستند و هرچه خطا کنند هیچ زیانی را متحمل نمی‌شوند.

ج/2346

شرکت‌های خودروسازی اینکه خارجی خودروی مجلس طبیعی تأکید واگذار سرمایه‌گذاران می‌دهند دولتی صنایع صنعت معادن ایستاده‌اند سودده تعطیل داخلی کمیسیون صورتی خودروسازان منصوری