برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری رسمی کره‌ جنوبی امروز(یکشنبه) گزارش داد که رئیس‌جمهوری این کشور دو مقام امنیتی ارشد را به عنوان فرستادگان ویژه به کره شمالی برگزیده است. این درحالی است که رزمایش مشترک قریب الوقوع میان سئول و واشنگتن بار دیگر انتقادهایی را از جانب پیونگ یانگ درپی داشته است.

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری رویترز، سو هون، رئیس سرویس اطلاعات ملی و چونگ ایو یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی کره‌ جنوبی قرار است به عنوان بخشی از اقدامات برای کاهش تنش در شبه جزیره کره و همچنین فراهم کردن مقدمات مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن به کره شمالی سفر کنند.
خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی همچنین گزارش داد: این سفر احتمالا با مانورهای نظامی بین آمریکا و کره‌ جنوبی دچار تنش می‌شود چراکه آژانس خبری کره شمالی هشدار داده است که اگر ایالات متحده مانور نظامی مشترک با سئول برگزار کند، پیونگ یانگ مقابله به مثل خواهد کرد.
رزمایش مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی که تا پس از بازی‌های پارالمپیک و المپیک زمستانی کره‌ جنوبی به تعویق افتاده بود قرار است از اوایل آوریل سال جاری میلادی برگزار شود.
کره شمالی روز شنبه بار دیگر بر تمایلش به منطور انجام مذاکرات با ایالات متحده تاکید کرد اما گفت که هرگز مذاکراتی با پیش‌شرط انجام نمی‌دهد.
مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی امیدوار است که با مدیریت مذاکرات درباره تسلیحات اتمی و برنامه موشک‌های بالستیک کره شمالی روابط با پیونگ یانگ بهبود یابد و از تنش در شبه جزیره کره کاسته شود.
جنوبی شمالی مذاکرات پیونگ ایالات متحده مشترک برگزار آمریکا نظامی جزیره خبرگزاری گزارش همچنین