برگزیده ها

مازندمجلس: دونالد ترامپ در بحبوحه مونولوگ طنزآلودش در ضیافت شامی با خبرنگاران گفت ایالات متحده آمریکا با کره‌شمالی دیدار خواهد کرد اما پیونگ‌یانگ اول باید غیر هسته‌ای شود.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ضیافت شام سالانه "گریدآیرن کلاب" گفت: ما اکنون در حال حرف‌ زدنیم و آنها، در ضمن چند روز پیش درخواستی داشتند. آنها گفتند که مایل به گفت‌وگو هستند و من می‌گویم که ما هم همینطور اما شما باید غیر هسته‌ای شوید، اول باید غیر هسته‌ای شوید. ما نشست خواهیم گذاشت و خواهیم دید که اتفاق مثبتی رخ می‌دهد یا خیر.
مشخص نیست که آیا سخنان دونالد ترامپ به شوخی ادا شد یا اینکه مذاکرات آمریکا – کره‌شمالی قریب‌الوقوع است.
او در ادامه با اشاره به رهبر کره‌شمالی گفت: من مذاکرات مستقیم با کیم جونگ اون را بعید ندانستم. نه بعید نمی‌دانم.
ترامپ که سال گذشته در نشست مذکور حاضر نشد و معاونش مایک پنس را به آنجا فرستاد، همچنین با خودش شوخی کرد و گفت: تا جایی که به مساله رویارویی با یک "مرد دیوانه" مرتبط باشد، این مشکل اوست نه من!
چنانچه گفت‌وگویی میان کره‌شمالی و آمریکا شکل بگیرد، اولین نشست میان دولت ترامپ و پیونگ‌یانگ خواهد بود که به بن‌بست بر سر توسعه موشک‌های هسته‌ای کره‌شمالی رسیده‌اند؛ موشک‌هایی که قابلیت رسیدن به خاک ایالات متحده آمریکا را دارند.
اظهارات ترامپ اندکی پیش از آن گفته شد که ریاست جمهوری کره‌جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد که یک هیات عالی‌رتبه از مقام‌های کره‌جنوبی دوشنبه به پیونگ‌یانگ می‌روند تا درباره ارتقای روابط در شبه جزیره کره و احتمال مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ رایزنی کنند. این نمایندگان ویژه پس از دو روز مذاکره در کره‌شمالی راهی آمریکا می‌شوند تا مقام‌های کاخ سفید را در جریان مذاکرات پیونگ‌یانگ قرار دهند.   
ترامپ کره‌شمالی آمریکا پیونگ‌یانگ مذاکرات هسته‌ای مقام‌های کره‌جنوبی خواهیم دونالد