برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور گفت: ناسپاسی‌ها و نامهربانی‌ها نسبت به مدیران بانک‌ها زیاد انجام شد، گفت: اکثر آنها نادرست بود. خدمات بانک‌ها فراموش شد من نمی‌گویم بانک نقضی ندارد ولی اگر کار بزرگ بانک‌ها نبود رشد اقتصادی چطور حاصل شد؟دولت مصمم است برای اینکه این مسیر ادامه پیدا کند. دنیا باید اعتمادش را نسبت به بانک‌های ما بیشتر کند.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پنجاه هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی با بیان اینکه کشور باید در مسیر رشد اقتصادی قرار بگیرد، گفت: ما اگر شرایط آغاز دولت یازده و رشد منفی را داشتیم نمی‌توانستم به آینده امیدوار باشیم. ما سال ‌۹۵ از نظر رشد اقتصادی در دنیا اول بودیم. شاید نفت بخش مهمی بوده اما نفت هم کار سربازان فداکار جبهه تولید است؛ اینها این کار را کردند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: مهندسان و کارگران نفت کار بزرگی انجام دادند که در عرض پنج، شش ماه نفت را به تولید سابق برگردانیم. این که صادرات نفت خام از یک میلیون در پنج شش ماه به دو میلیون افرایش یابد متخصصان می‌دانند چاه نفتی که بسته شده بخواهد باز شود چقدر سرمایه و کار می‌خواهد. اگر کسی می‌گوید رشد اقتصادی به خاطر نفت بوده؛ نفت هم به خاطر مجاهدت و تلاش بوده و اگر گشایشی ایجاد شده در سایه تلاش ملت و دیپلمات‌های ما بوده است.
وی افزود : از نظر اشتغال هم شاخص‌های اصلی در ذهن ما حداقل چهار تا شاخص تورم و رشد و اشتغال و سرمایه‌گذاری است. در مساله اشتغال رقم افرادی که شاغل هستند از سال ۹۲ تا امروز از ۲۱.۳ میلیون به ۲۳.۳ تبدیل شده است؛ یعنی سالانه ۵۰۰ هزار شغل خالص ایجاد کردیم. این رقم خالص است. بنابراین ما در همه شاخص‌های اقتصادی قدم‌های خوبی برداشتیم. وقتی به اشتغال می‌رسیم بانک‌های ما نقش‌شان اساسی است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در صنعت و کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی و هم در طرح‌های اشتغال نقش بانک‌ها اساسی است، گفت: در سال ۹۷ طرح‌های خوبی برای اشتغال داریم که دیروز آن را مصوب کردیم در بخش ساختمان در طرح جدید رقمی که در جلسه دیروز پیش‌بینی شد ۲۸۰ هزار شغل است. طرح‌هایی برای بازآفرینی شهری داریم و بازآفرینی محلات. تصمیم ما این شد که در سال آینده ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخت آغاز شود بانک‌ها باید بیایند. دولت قرار نیست مسکن بسازد دولت قرار است تسهیلات در اختیار بگذارد در قدم اول زمین مجانی را به توسعه‌گر می‌دهیم شما وام می‌دهید. بخش‌های دیگر کارهای زیربنایی و روبنایی از بودجه خودشان است؛ یعنی گاز و برق و آب و فاضلاب و جاده و پارک که شهرداری‌ها انجام می‌دهند. مردم محله به خانه‌های جدید می‌آیند زندگی‌شان آرامش پیدا می‌کند اگر زلزله‌ای بیاید اعتماد بیشتری به ساختمان جدید دارند ارزش پولی‌شان افزایش می‌یابد خانه فرسوده‌شان تخریب می‌شود و آپارتمان جدید در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
وی گفت: ما تسهیلات ویژه‌ای به خانه اولی‌ها می‌دهیم که سودش را ۶ درصد اعلام کردیم سود تسهیلات ۶ درصد است این رفاه و مشوق بزرگی برای خانه اولی‌هاست ضمن اینکه دولت خودش وارد ساخت و ساز نشده و این مردم محله هستند و بانک‌ها نقش خواهند داشت بانک‌ها در همه جا حضور دارند نمی‌شود در کشور درباره رشد اقتصادی و تولید حرف بزنیم و پایه اساسی آن بانک‌ها نباشند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه من می‌خواهم تشکر کنم چون ناسپاسی‌ها و نامهربانی‌ها نسبت به مدیران بانک‌ها زیاد انجام شد، گفت: اکثر آنها نادرست بود. خدمات بانک‌ها فراموش شد من نمی‌گویم بانک نقضی ندارد ولی اگر کار بزرگ بانک‌ها نبود رشد اقتصادی چطور حاصل شد؟ اشتغال چطور حاصل شد؟ کار بزرگی انجام شد روابط ما با دنیا در این چهار سال بهتر شدند یا نه؟  شاید بگویند هنوز ضعیف است اما بانک مرکزی و بانک‌های ما برای رابطه با بانک‌های عامل و ال سی‌ها بهتر شده یا بدتر؟ حتما بهتر شده ولی هنوز مطلوب نیست. دولت مصمم است برای اینکه این مسیر ادامه پیدا کند. دنیا باید اعتمادش را نسبت به بانک‌های ما بیشتر کند.
ادامه دارد...
بانک‌ها اشتغال اقتصادی اینکه بانک‌های رئیس‌جمهور میلیون تسهیلات اساسی کردیم بزرگی تولید ساختمان دیروز بانک مرکزی ادامه دارند اختیار می‌دهیم بازآفرینی داریم شاخص‌های روابط بیشتر اعتمادش مرکزی آینده کشاورزی روحانی ایجاد طرح‌های