برگزیده ها

مازندمجلس: ایران تسلیم سیاست‌های زور نمی‌شود و هرگز به آن‌ها اجازه نخواهد داد که درباره توان موشکی ایران صحبت کنند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز میزان نوشت: رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: ایران تسلیم سیاست‌های زور نمی‌شود و هرگز به دشمنان اجازه نخواهد داد که درباره توان موشکی ایران صحبت کنند.
سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در مراسم گرامیداشت خانواده شهدای اطلاعات که صبح امروز یکشنبه 13 اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به سفر روزهای آینده وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: سوال اینجاست که هدف سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در شرایطی که هفته گذشته این کشور با همکاری آمریکا و انگلیس در تلاش بودند تا قطعنامه ای ضد ایرانی در رابطه با دادن موشک به یمن به تصویب برسانند چیست؟ قطعنامه‌ای ضدایرانی آن هم به جرم حمایت از مردم مظلوم یمن که سه سال است زیر بمباران سنگین جنگنده‌های عربستان آن هم با سلاح‌های اهدایی کشورهای غربی به سعودی ها هستند.
اهم اظهارات وحیدی به شرح زیر است:
*ایران تسلیم سیاست‌های زور نمی‌شود و هرگز به آن‌ها اجازه نخواهد داد که درباره توان موشکی ایران صحبت کنند. شهدای اطلاعات همواره پیشگام و پیشقراول بودند و وظیفه آنان پیش از شهادت شناسایی بود و یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس ما نقش اطلاعات بوده است.
* اگر از نظر عده‌‌ای نسبت به دشمنانمان کمبود داشتیم اما این رزمندگان به عنوان برتری ما تلقی می‌شدند که اگر نبودند بی‌تردید نمی‌توانستیم بسیاری از کارهای بزرگ را انجام دهیم. از آنجایی که عملیات خیبر، والفجر هشت و والفجر 10 در این ماه رخ داده بود و بسیاری از فرماندهان ما در این ماه به شهادت رسیدند بنابراین اسفند، ماه مهمی برای ما است.
* گاهی دشمن را نمی‌شناسیم، گاهی هم او را ضعیف می‌شناسیم که این یکی از اشکالات است علاوه بر این موضوع عده‌ای در این میان می‌خواهند بگویند دشمن‌شناسی مهم نیست و همه را از دریچه دوستی نگاه کنید که در پاسخ به این ادعا باید گفت اگر این گونه نبود چرا خداوند ما را به شناسایی دشمن هدایت کرده است.مسیر طولانی پیش رو داریم، انقلاب مسیر و حرکت بزرگی را پیش رو دارد و در این مسیر با دشمنان سرسختی روبه‌رو است که اگر او را نشناسیم و آماده رویارویی با فریبشان نباشیم دچار غافلگیری می‌شویم و دشمن بر ما مسلط خواهد شد.
*دشمنان ما به دنبال این هستند که رسم جهاد و شهادت را از این کشور برافکنند چرا که می‌دانند تا زمانی که این رسم در کشور برقرار است، آنها هیچ کاری نخواهند کرد. برای برانداختن این رسم به دنبال راه‌هایی برای تغییر مفاهیم مقدس و نظام معنایی ما هستند علاوه بر این موضوع درصدد این هستند تا به جای عقلانیت الهی، عقلانیت ابزاری را حاکم کنند.
* دشمنان به دنبال ایجاد یک جنگ روانی علیه اراده ملی ما هستند، آنها با این کار می‌خواهند نشان دهند که غرب بسیار پیشرفته و ایران بسیار ضعیف است و اکثر عملیات بزرگ خود را در زمان اوج پیروزی‌های کشورمان انجام می‌دهند.ما باید بدانیم در داخل کشور چگونه صحبت کنیم و هر کسی هر طوری که می‌خواهد صحبت نکند تا خانواده شهدا نرنجند.
دشمن داعش را درست کرد تا رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد
باشگاه خبرنگاران نوشت:
سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در یادواره «چشم‌های آسمانی» که صبح امروز یکشنبه 13 اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از واحد‌هایی که در دوران دفاع مقدس، محل حضور افرادی شجاع و ایثارگر و از خودگذشته از میان تمامی رزمندگان بود، «واحد اطلاعات» بود.
وی با بیان اینکه بچه‌های اطلاعات و عملیات، چشمان فرماندهان بودند تا فرماندهان بتوانند تصمیمات صحیح بگیرند، گفت: آن‌ها بصیرت را به فرماندهان انتقال می‌دادند تا فرماندهان از نقشه‌های پیدا و پنهان دشمن آگاه شوند.
یزدی افزود: رزمندگان اطلاعات عملیات در مناطقی حضور پیدا می کردند که برای خیلی ها باورنکردنی است و خیلی اوقات وقتی ما با این رزمندگان همراه می شدیم، می‌دیدیم که آنها به گونه‌ای در مناطق تحت تسلط دشمنان قدم می‌زدند که گویی در مناطق تحت تسلط نیروهای خودی حرکت می کنند.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با بیان اینکه دشمنان ما امروز در منطقه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خوردند، افزود: این سیلی محکم را بسیجیان کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، ایران، سوریه، لبنان و برخی کشور‌های دیگر بر صورت دشمنان نواختند.
وی در پایان با بیان اینکه دشمن داعش را درست کرد تا ١٠٠ سال دیگر در منطقه یک غده سرطانی مانند رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد، گفت: پیروزی‌های ما در سطح منطقه به زودی کاملا محقق خواهد شد.
تشکیل موفقیت‌آمیز جبهه مقاومت در دریا
مهر نوشت:
امیر دریادار خانزادی در همایش مشترک فرماندهان ارشد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش و سپاه مشت گره کرده نظام در مقابل استکبار جهانی هستند.
 آنها که ذلیلانه در پی ایجاد تفرقه و جداکردن این دو مجموعه ارزشمند هستند، بدانند که این مشت باز نخواهد شد تا این که دهان استکبار جهانی بسته شود. فرماندهان، ترسیم کننده خطوط و چارچوب های اصلی برای همگرایی و هم افزایی در تمام رده ها و سطوح هستند.
وی افزود: آن چه را که در این همایش به میزبانی نیروی دریایی سپاه شاهد آن بودیم، گفتمان مشترک برای همکاری و هم افزایی در دریا و مشخص کردن چارچوب های اصلی برای زیر مجموعه بود که هدف گذاری ها در حوزه مقابله با دشمن در دریا چیست و همگرایی ها به دنبال نشانه گیری کدام اهداف است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تشکیل کارگروهی برای بررسی دقیق به اشتراک گذاری ظرفیت های مشترک در دو نیرو در دستور کار این همایش قرار گرفت. ما به لطف ایجاد قدرت همپوشان و مکمل در دریا، به نظام این اطمینان خاطر را داده ایم که قدرت و ظرفیت های دریایی می تواند در بستر بهره برداری و اجرای قاطعانه، بزرگ ترین دشمنان ما را از زورگویی پشیمان کند.
حسین خانزادی در سخنرانی همایش با تجلیل از نقش ارزنده سردار حاج قاسم سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت اسلامی در خشکی، از سپری شدن موفقیت آمیز مرحله به مرحله تشکیل این جبهه مقاومت در دریا خبر داد.
قدرت و ظرفیت های دریایی ایران بزرگ ترین دشمنان را پشیمان می کند
مهر نوشت:
دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز با بیان این که ما باید از قدرت نقد مسلمی که از آن برخورداریم برای مقابله با دشمنان خود بهره بگیریم، گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه به عنوان یک مجموعه واحد از توانمندی بی حد و اندازه ای برخوردار هستند و دشمن به خوبی این را می داند.
وی افزود: آمریکایی ها نظامی هستند که در دنیا بر مبنای زور و قدرت حرکت می کنند و بیشتر از همه دنیا زور را می فهمند.زور نظام اسلامی را که تجلی بخش مهمی از آن در نیروهای مسلح است را آمریکایی ها سال ها است که فهمیده اند و برای همین به ویژه در دریا تمکین کننده هستند.آن چه را که امروز آمریکایی ها به خوبی در دریا از نیروی دریایی ارتش و سپاه می فهمند این که ید واحدی در دریا وجود دارد که این ید واحد زورش از آمریکایی ها خیلی بیشتر است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توانمندی های کاملا عینی و ملموسی که در برابر دشمن ایجاد شده، دشمنان را حتی در مقیاسی که آمریکا از خود نمایش می دهد به این نتیجه رسانده است که در یک نظام منطقی سود و فایده، خسارت، ضرر و زیان تعدی به جمهوری اسلامی ایران بسیار بسیار فراتر از نفع آن خواهد بود.
علی فدوی افزود: در عظمت انقلاب اسلامی و قدرت ایجاد شده همین بس که دشمنانی در قواره های بسیار درشت دنیا نزدیک به چهل سال است که با همه پول و زور و توان و امکانات خود به مقابله با این انقلاب برخاسته اند اما این انقلاب نه تنها متوقف و ضعیف نشده که قدرتمندتر از پیش ایستاده و به حرکت رو به رشد خود ادامه می دهد و در حقانیت این انقلاب همین بس که غارتگران بین المللی، کثیف ترین و تروریستی ترین سازمان های مخوف اطلاعاتی و تروریستی دنیا و رژیم های جلاد و خونریز و جنایتکاری همچون تروریسم دولتی و رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در صف اصلی مخالفان و دشمنان آن قرار دارند.
دشمنان دریایی کار نیروی اسلامی فرماندهان انقلاب اطلاعات ایجاد بسیار تشکیل فرمانده افزود امروز دنبال عملیات آمریکایی رزمندگان همایش مقاومت مشترک خارجه شهادت مجموعه جمهوری پاسدار صهیونیستی اینکه فرانسه منطقه نخواهد سردار مقابله ظرفیت دریادار کاملا نیروهای کشور‌های جهانی مرحله پشیمان توانمندی بیشتر تروریستی فهمند گذاری افزایی مناطق استکبار کننده چارچوب همگرایی خانزادی می‌خواهند موشکی درباره سرتیپ وحیدی شهدای خانواده اجازه نمی‌شود تحقیقات موفقیت‌آمیز راهبردی دفاعی سیاست‌های تسلیم یکشنبه اسفندماه والفجر بسیاری علاوه موضوع پیروزی‌های عقلانیت عنوان شناسایی برگزار اجلاس همکاری آمریکا آن‌ها اظهار