برگزیده ها
موافقت کمیسیون بهداشت با تسری قوانین دانشگاه‌های علوم پزشکی بر سازمان انتقال خون

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون بهداشت از موافقت اعضا با طرح استفساریه حاکم بودن قوانین و مقررات اداری و مالی و استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی بر سازمان انتقال خون خبر داد.

مازندمجلس:احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، توضیحات نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

وی با اشاره به بررسی طرح استفساریه حاکم بودن قوانین و مقررات اداری مالی و استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی بر سازمان انتقال خون در جلسه امروز با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات اظهار داشت: در نهایت موضوع به رأی گذاشته شد و کمیسیون با اکثریت آرا به آن رأی موافق داد.

همتی در ادامه به بررسی موضوع پرداخت 4 درصد سهم بیمه کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور در ادامه نشست امروز کمیسیون اشاره کرد و گفت: این موضوع برای چندمین بار در کمیسیون مطرح شد که این سهم را کارفرما و یا پیمانکار باید پرداخت کند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجا که سهم بیمه اکثر این کارگران در دوران بازنشستگی محاسبه می‌شود پرداخت آن به عهده هر کدام از پیمانکار یا کارفرما که قرار گیرد مشکلاتی ایجاد می‌شود. از این رو تصمیم‌گیری در این باره به نشست آتی کمیسیون موکول شد تا هم کارگران منتفع شوند و هم برای کارفرما و پیمانکار مشکلی پیش نیاید.

کار کمیسیون پیمانکار کارفرما امروز موضوع بهداشت مجلس کارگران پرداخت مجلس شورای اسلامی دانشگاه اظهار انتقال پزشکی قوانین شورای اسلامی گفت‌وگو اشاره ادامه