برگزیده ها
مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس برای پذیرش سند بناهای تاریخی قابل انتقال با عنوان ضمانت برای پرداخت وام

مازندمجلس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی بانک‌ها را مکلف کردند تا سند بناهای تاریخی قابل انتقال را نیز همچون سندهای دیگر بناها با عنوان ضمانت برای پرداخت وام بپذیرند.

مازندمجلس:اصغر مسعودی، نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح حمایت از مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از مواد آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: اعضای کمیسیون در جلسه امروز خود مصوب کردند تا سند بناهای تاریخی قابل نقل و انتقال نیز با عنوان ضمانت برای پرداخت وام توسط بانک‌ها پذیرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌ بناهای تاریخی به دو قسمت قابل انتقال و غیر قابل انتقال تقسیم می‌شوند که در مورد بناهایی که قابل انتقال هستند در شرایط فعلی سندهای آنها به عنوان ضمانت برای پرداخت وام توسط بانک‌ها پذیرفته نمی‌شود و کمیسیون با مصوبه امروز خود بانک‌ها را مکلف به پذیرش سند این بناها به عنوان ضمانت وام کرد.

مسعودی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون همچنین وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش را مکلف کردند تا با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سرفصل و محتوای درسی مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و ایجاد محتوا برای اینگونه رشته‌ها را ایجاد کنند.

کمیسیون تاریخی انتقال ضمانت امروز مجلس عنوان بناهای فرهنگی بانک‌ها اعضای پرداخت مسعودی گفت‌وگو ایجاد پذیرفته مصوبه پذیرش بازسازی