برگزیده ها
کشورهای اکو درباره نوروز فیلم مشترک می سازند/تشکیل سازمان سینمایی

مازندمجلس: مدیران بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی اکو در تفاهمنامه‌ای مشترک بر تحقق اهدافی مشترک همچون راه‌اندازی صندوق و سازمان همکاری منطقه‌ای سینمایی تاکید کردند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، محمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تفاهمنامه همکاری امضا کردند که از آن جمله می‌توان به تولید مشترک فیلمی با موضوع «نوروز» توسط کشورهای عضو اکو اشاره کرد.

بر اساس این تفاهمنامه، دبیرخانه همکاری دایمی بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی اکو، صندوق و سازمان همکاری‌های منطقه‌ای سینمایی راه اندازی خواهد شد.

اجرای برنامه های مشترکی همچون گسترش و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت‌های حوزه فیلم و سینمای کشورهای عضو اکو، توسعه و پخش و مبادله فیلم، همکاری در برنامه ارتباطات استراتژیک، برندیگ و دیپلماسی رسانه‌ای مشترک این کشورها، ایجاد قطب‌های نوآوری در حوزه سینما و صنعت تصویر و توسعه همکاری‌های انتقال دانش و آموزش‌های مهارتی و برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در حوزه فیلم و سینما و صنعت تصویر از دیگر بخش‌های این تفاهمنامه است.

همچنین طرفین برای تبادل، طراحی و سفارش فیلمنامه به منظور تولید مشترک توسط بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی کشورهای اکو، قراردادن بخش ویژه نمایش و جایزه اکو در جشنواره‌های سینمایی مختلف کشورهای عضو اکو، تشکیل کمیسیون مشترک فعالان صنعت فیلم سینمای ایران و کشورهای اکو، به روز رسانی بانک اطلاعاتی سینمایی این کشورها تاکید کردند.

این تفاهمنامه به مدت دو سال از سوی طرفین قابل اجرا خواهد بود و نخستین کارگروه مشترک بین بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی اکو یک ماه پس از امضای تفاهمنامه برگزار می‌شود.
سینمایی مشترک کار کشورهای تفاهمنامه فارابی بنیاد توسعه همکاری صنعت موسسه فرهنگی سینما طرفین کشورها تصویر تولید تشکیل نوروز همکاری‌های منطقه‌ای برنامه سینمای