برگزیده ها
آیین رونمایی از کتاب « حرمت حریم حرم» در کتابخانه شهید دستغیب

مازندمجلس: مراسم رونمایی از کتاب «حرمت حریم حرم» با حضور مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اعضای انجمن قلم ایران و برگزیدگان جشنواره «حرمت حریم حرم» برگزار شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، عصر امروز یک شنبه ۱۳ اسفندماه آیین رونمایی از کتاب «حرمت حریم حرم» با حضور محمد اله‌یاری معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد، محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران، راضیه تجار دبیر انجمن قلم ایران، محسن پرویز نایب رئیس انجمن قلم و جمعی از کتابداران و کتاب دوستان در کتابخانه عمومی دستغیب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم راضیه نجار با اشاره به فعالیت های انجمن انجمن قلم ایران گفت: انجمن قلم ایران چند سالی است که به برگزاری جشنواره قلم زرین و انتخاب بهترین های داستان و شعر و نقد درحوزه بزرگسال و داستان و شعر در حوزه کودک و نوجون پرداخته است و در ادامه به طرح فرصت برابر که چاپ آثار نویسندگان و شعرای نوقلم شهرستانی است و همچنین چاپ آثار پیشکسوتان عضو انجمن قلم توجه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور در اوایل سال ۹۶ فراخوانی داده شد و از علاقه مندان شعر و داستان دعوت شد تا آثار خود را در ارتباط با موضوع اعلام شده به دفتر انجمن ارسال کنند.

تجار با اشاره به برگزاری جشنواره حرمت حریم حرم تصریح کرد: چنین جشنواره های ادبی باعث می شود انگیزه علاقمندان در سطح جامعه برای پرداختن به چنین موضوعاتی بیشتر شود. لذا نقطه شروع جشنواره حرمت حریم حرم اردیبهشت سال ۹۶ بود و با اعلام فراخوان، چشمه ای جوشید و داستان ها و اشعار بسیاری به دست مان رسید که در نهایت ۱۸۰ داستان و ۱۹۲ شعر دریافت شده باعث شگفت زدگی مان شد.

وی تاکید کرد: اینجا جا دارد از آقای مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور و دست اندرکاران این نهاد که پیوسته یار و یاور انجمن قلم در این گونه حرکات فرهنگی بودند تشکر و قدردانی کنم.

در ادامه این مراسم «رضا اسماعیلی» عضو انجمن قلم ایران در سخنان کوتاهی، کتاب حرمت حریم حرم را مجموعه ای با ارزش یاد کرد و گفت: اشعار خوبی به لحاظ مضمون و ساختار با موضوع مدافعان حرم در این کتاب گردآوری شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی این انجمن بامحوریت ادب و هنر برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد.

در بخش دیگری از این برنامه «محمد جواد شاهمرادی» برگزیده بخش شعرجشنواره حرمت حریم حرم به قرائت دو غزل از اشعار برگزیده برای مخاطبین پرداخت.

«جلال توکلی» برگزیده بخش داستان جشنواره حرمت حریم حرم نیز با بیان اینکه چه خوب است تا سفر هنرمندان برای حضور در کشور سوریه و گرفتن ایده برای خلق داستان هم در دستور کار مسئولین فرهنگی قرار بگیرد بخشی از داستان برگزیده خود را برای حضار قرائت کرد.

بخش پایانی این برنامه به رونمایی از پوستر و کتاب حرمت حریم حرم و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره با حضور محمد اله یاری، محمد رضا سرشار، محسن پرویز، اکرم نادری، راضیه تجار و اسماعیل جانعلی پور اختصاص یافت.

یادآوری می شود امیر اطمینان، هدی حشمتیان، جلال توکلی، فاطمه حلیمان، محمد جواد شاهمرادی، ندا نوروزی، فاطمه بیرانوند، علی اسفندیاری، زینب همدانی و میثم محمدی در بخش های داستان کوتاه و شعر مورد تقدیر قرار گرفتند.
انجمن داستان جشنواره کتابخانه برگزیده برنامه راضیه اشعار ادامه عمومی رونمایی دستغیب شاهمرادی کار قرائت توکلی تقدیر فرهنگی فاطمه اعلام برگزاری اشاره مراسم هنرمندان سرشار پرویز موضوع همچنین تهران