برگزیده ها

مازندمجلس: منابع صهیونیست می‌گویند که از آمریکا و اروپا خواسته‌اند که ادامه حیات برجام را به قبول محدودیت 300 کیلومتری برای ساخت موشک‌های ایرانی منوط کند.

مازندمجلس: مقامات صهیونیست می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در دیدار فردا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، خواسته‌های اسرائیل برای «اصلاح» برجام را به اطلاع طرف آمریکایی خواهد رساند.
به گزارش نامه نیوز و به نوشته پایگاه خبری اکسیوس، آنطور که این مقامات گفته‌اند، اسرائیل از آمریکا می‌خواهد که برای «اصلاح» برجام، ایران را به قبول محدودیت 180 مایلی (300 کیلومتری) برای موشک‌های خود متقاعد کند.
رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس قانون داخلی کشورش که اجرای تعهدات آمریکایی برجام به آن منوط شده، روز 22 اردیبهشت (12 می) باید بار دیگر نظر خود را در خصوص «پایبندی ایران به برجام» اعلام کند؛ پیش از این در 21 مهر ماه، ترامپ ایرانیان را «ملتی تروریست» خواند و از تأیید پایبندی کشورمان به توافق هسته‌ای، امتناع کرد.
ترامپ نامه عدم تأیید را برای کنگره فرستاد تا قانون‌گذاران این کشور، طبق مصوبه کنگره، ظرف 60 روز درباره خروج یا عدم خروج از برجام تصمیم بگیرند؛ تا امروز از تصمیم کنگره خبری نشده است.
ترامپ اروپایی‌ها را تهدید کرده که اگر ایران را به «اصلاح توافق فاجعه‌بار هسته‌ای» مجاب نکنند، از برجام خارج خواهد شد؛ مذاکره با ایران برای محدود کردن فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی، همان تلاش برای اصلاح برجام است.
حالا آنطور که «باراک راوید» خبرنگار کانال 10 رژیم صهیونیستی گفته، مقامات رژیم صهیونیستی خواسته‌های خود برای «اصلاح برجام» را مشخص کرده‌اند و می‌خواهند آن را با فشار آمریکا، اجرایی کنند.
این خبرنگار صهیونیست گفته که مقامات رژیمش «بسیار متعجب شدند وقتی فهمیدند که تحریم‌های احتمالی بر برنامه موشکی ایران که در حال بررسی است، فقط موشک‌های با برد بیشتر از 1200 مایل (2 هزار کیلومتر) را شامل می‌شود و مشمول موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد ایرانی که می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند، نمی‌شود.»
این خبرنگار صهیونیست به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشته تل‌آویو نگرانی‌هایش را به اروپا و آمریکا منتقل کرده و از آنها خواسته که در هر توافق تکمیلی که بناست به برجام ملحق شود، محدودیت برد 180 مایلی (200 کیلومتری) برای موشک و محدویت وزنی 1100 پوندی (500 کیلویی) برای کلاهک آن در نظر بگیرند.
باراک راوید گفته که اروپایی‌ها به این خواسته اسرائیل روی خوشی نشان نداده‌اند و گفته‌اند که فقط در صورت ساخت موشک‌های بردبلند با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای باید ایران را تحریم کرد.
فارغ از ادعای این خبرنگار اسرائیلی، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که قرار است ساعات پایانی شامگاه یکشنبه وارد تهران شود، پیش از عزیمت به سمت ایران گفته که ایران باید به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم های احتمالی مواجه خواهد شد.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم البته بارها اعلام کرده که ایران در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی خود با کسی مذاکره نمی‌کند.
برجام آمریکا اصلاح اسرائیل برنامه موشکی موشک‌های ترامپ خبرنگار مقامات هسته‌ای توافق صهیونیست کیلومتری کنگره محدودیت راوید منطقه‌ای مذاکره باراک خواسته تحریم خارجه کلاهک اروپایی‌ها احتمالی اسرائیلی صهیونیستی پایبندی آمریکایی نوشته خواسته‌های رئیس‌جمهور اروپا آنطور گفته‌اند درباره تأیید اعلام مایلی تصمیم