برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم آذرمنصوری،فعال اصلاح طلب نوشت:آقای روحانی در نشست اخیر ضمن شرح عملکرد و اقدامات اقتصادی دولت، با توجه که موانعی که بر سر راه دولت ایجاد می‌شود، سعی کرده است تا به نوعی دو گروه از مخالفان خود را توصیف کند.

مازندمجلس: در شرايط كنوني دو گروه با دولت مقابله مي‌كنند؛ يكي از آنها رقباي سياسي دولت هستند كه كارنامه دولت را نه تنها مثبت ارزيابي نمي‌كنند، بلكه به عنوان يك رقيب سياسي سعي در تخريب اقدامات دولت و ضعيف جلوه دادن عملكرد دولت در فضاي سياسي و رسانه‌اي كشور با توجه به امكانات و ظرفيت‌هاي موجود دارند.
طبيعتا اين نوع مخالفت‌ها با آگاهي نسبت به واقعيت‌هاي موجود صورت مي‌گيرد. عده‌اي ديگر از مخالفان ممكن است به دليل فقدان اطلاعات لازم و داده‌ها نتوانند ارزيابي درستي از عملكرد دولت داشته باشند و بيشتر نگاه‌شان به اقدامات زودبازده و روبنايي باشد. اين افراد نگاه عميق به راه‌حل‌هاي علمي و واقع‌بينانه ندارند.
راه‌حل‌هايي كه مي‌تواند امروز اقتصاد كشور را نجات بدهد. به دليل فقدان اطلاعات ممكن است با دولت مخالفت كرده يا آن را ناتوان از حل مشكلات و مسائل امروز ايران ببينند.
شايد بهتر بود آقاي روحاني از واژه «كمبود عقل» استفاده نمي‌كرد و چنانچه اين دو گروه مخالف را در نظر بگيريم كه از سر بي‌اطلاعي يا مخالفت سياسي، همراه دولت نيستند يا به نوعي دستاوردهاي دولت را تخريب مي‌كنند، راه‌حل ممكن اطلاع‌رساني بيشتر دولت و گفت‌وگو با مردم و جريانات سياسي است.
پايگاه راي آقاي روحاني بايد در جريان مشكلات، مسائل و دستاوردهاي دولت قرار بگيرد. انتظار از دولت آقاي روحاني و مجموعه مديران دولتي اين است كه حتي اگر مخالفان دولت را در اين دو گروه نيز تعريف كنيم، بيشترين تمركز بايد بر انجام گفت‌وگوهاي بيشتر در اين عرصه با محور توافق و رهيافت مشترك براي حل مشكلات كشور باشد.
بهتر بود آقاي روحاني با توجه به گزارش دقيقي كه ارايه كرده است، از چنين واژه‌اي براي مخالفان و منتقدان خود استفاده نمي‌كرد. به هر حال دولت به گردش آزادانه اطلاعات و فضاي باز رسانه‌اي اعتقاد دارد. اين فضاي باز رسانه‌اي ظرفيت پرسشگري و نظارت مردم را بيشتر مي‌كند و انتظار از دولت اين است كه به موقع بتواند به سوالات و پرسش‌هايي كه در اين زمينه وجود دارد، پاسخ دهد و از پيشنهادات كارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادي و ديگر حوزه‌ها در همه زمينه‌ها براي پيشبرد برنامه‌هاي خود استفاده كند.فارغ از اينكه اين كارشناسان موافق جريان فكري دولت هستند يا مخالفند.
سياسي روحاني استفاده مشكلات مخالفان بيشتر اطلاعات رسانه‌اي مسائل دستاوردهاي جريان امروز اقتصاد انتظار كارشناسان نمي‌كرد مخالفت اقدامات بگيرد پايگاه ارزيابي تخريب موجود عملكرد فقدان