برگزیده ها

مازندمجلس: شب گذشته جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت دومین سالگرد حماسه هفتم اسفند با رئیس دولت اصلاحات دیدار و گفت وگو کردند.

مازندمجلس: در این دیدار که برخی از اعضای فراکسیون مستقلین نیز حضور داشتند ،شاه بیت مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس انتقاد از بی توجهی دولت به عقبه گفتمانی اش و فاصله گرفتن از حامیان اصلی اش بود.در همین ارتباط هم رئیس فراکسیون امید که به عنوان اولین سخنران و ارائه گزارش سخن گفت نسبت به فاصله گرفتن دولت از حامیان اصلی خود هشدار داد و گفت: رابطه فراکسیون امید با دولت علیرغم همراهی نمایندگان با دولت، رابطه ای قوی نیست .احساس عمومی اعضای فراکسیون امید  این است که دولت با حامیان اصلی خود رابطه قوی ندارد. ما یک کارگروه سه نفره تشکیل دادیم که چگونگی کار با دولت را بررسی کنند.
محمدرضا عارف با ارائه گزارشی از فعالیت فراکسیون امید و تشکر از همراهی و همکاری اعضای فراکسیون گفت: خوشبختانه فراکسیون امید از انسجام خوبی برخوردار است و معمولا حرکتها بر اساس میثاق با مردم پیگیری می شود و عموما اعضا وفادار به تصمیم جمعی هستند.
وی با بیان اینکه فراکسیون امید تلاش کرده در موارد کلیدی و حساس تصمیم گیری کند گفت: در فراکسیون با وفاق خوبی رو برو هستیم و اعضا به تصمیمات فراکسیون وفادار هستند.
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما در مجلس رسیدگی به وضعیت مردم بخصوص وضعیت معیشتی آنهاست،گفت: همه ما می دانیم مردم عزیز کشورمان بخصوص اقشار آسیب پذیر در وضعیت مناسبی از لحاظ معیشتی قرار ندارند به همین دلیل با اصلاحاتی که در بودجه سال ۹۷ انجام دادیم تلاش کردیم فشاری به اقشار کم درآمد وارد نشود.
عارف با اشاره به مشارکت خیلی خوب و موثر نمایندگان در فراکسیون امید در مجلس  بیان کرد: کمتر جلسه ای در فراکسیون امید تشکیل شده که به رسمیت نرسیده است. در ۲۱ ماه گذشته، ۹۲ جلسه هیات رییسه داشتیم؛ متشکل از ۹ نفر که به طور متوسط هفته ای یک و نیم جلسه داشتیم. شورای مرکزی فراکسیون ۴۰ نفر عضو دارد. ۳۹ جلسه شورای مرکزی و ۴۱ جلسه مجمع عمومی داشتیم و ۱۷۲ جلسه رسمی داشتیم و ۷ کمیته تخصصی فعال داریم.
وی با اشاره به تشکیل کمیته های ویژه بر حسب ضرورت از تشکیل کمیته های گفت و گوی ملی، کمیته اشتغال، محصولات تراریخته، آب، مدیریت بحران، زلزله کرمانشاه و پلاسکو یاد کرد و گفت: مسایل عمومی که احساس می کنیم وظیفه فراکسیون است دنبال می کنیم از جمله وضعیت دانشجویان را پیگیری می کنیم و کارگروه حقوقی داریم که در ارتباط با قوه قضاییه، مسایل را به طور جدی دنبال می کنیم.
عارف افزود: راهبردی که فراکسیون از ابتدا داشت، این بود که در مسایل تخصصی با همکاری دیگر نمایندگان مجلس، موضوعات را دنبال کند.
وی در ادامه گزارشی از محوریت اعضای فراکسیون امید در فراکسیون های تخصصی مجلس ارائه کرد و گفت: دوستان ما در فراکسیون های تخصصی ورزش، زنان، دیپلماسی، پیشگیری از جرم و محیط زیست حضور فعال دارند و از ۱۰۳ نفر عضو شورای عالی مجامع گروهی، ۵۷ نفر از فراکسیون امید هستند و ۴۶ نفر از دیگر فراکسیونها حضور دارند.
عارف با اشاره به حضور اعضای فراکسیون امید در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا بر تاثیرگذاری اعضای فراکسیون و مشخص شدن تلاشها در انتخابات شوراها تاکید کرد.
وی در ادامه به فعالیت و تلاش اعضای فراکسیون در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: در رای به کابینه روحانی، ما جلسات متعددی با وزرای پیشنهادی داشتیم و کمیته های تخصصی تشکیل دادیم و علیرغم وجود برخی چالشهای جدی برای همراهی با دولت، حتی الامکان از دولت حمایت کردیم.
عارف گفت: در سال دوم در موضوع نظارت و تحقیق و تفحص در صنعت خودرو فعال تر و در سوال و نظارت بر کار وزرا جدی تر هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه رابطه فراکسیون امید با دولت علیرغم همراهی نمایندگان با دولت، رابطه ای قوی نیست و ضعیف است افزود: احساس عمومی دوستان ما این است که دولت با حامیان اصلی خود رابطه قوی ندارد. ما یک کارگروه سه نفره تشکیل دادیم که چگونگی کار با دولت را بررسی کنند.
وی همچنین به گلایه های نمایندگان مجلس از برخی وزرا اشاره و اظهار کرد: فراکسیون امید در دو سال گذشته با انسجام خوب و همدلی پیش رفته است و تاکنون با مشکلی مواجه نیست. انتظاری که دوستان فراکسیون دارند کمک بیشتر نخبگان و صاحب نظران اصلاح طلبان است که در طرح ها به ویژه در مورد معیشت و رونق اقتصادی و آسیب های اجتماعی بیشتر به نمایندگان کمک کنند.
در ادامه این دیدار، حضرتی، سلحشوری، جعفرزاده، حسین زاده، وکیلی، کواکبیان، مازنی، بهروز نعمتی، جلال میرزایی، مرادی، میرزایی نکو، فیضی ، رجبی، نوبخت و یار محمدی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان رئیس دولت اصلاحات به ایراد سخنرانی پرداخت.
فراکسیون فراکسیون امید کار اعضای نمایندگان رابطه تشکیل مجلس تخصصی اشاره کمیته حامیان وضعیت ادامه دادیم عمومی همراهی داشتیم شورای دوستان دیدار اینکه دارند مسایل دنبال انتخابات وفادار علیرغم ارائه نمایندگان مجلس ارتباط احساس کارگروه نظارت مرکزی ندارد بیشتر افزود داریم میرزایی تصمیم چگونگی بررسی گزارشی گزارش گرفتن تصمیمات فاصله فعالیت همکاری معیشتی اقشار کردیم بخصوص هستیم انسجام پیگیری گذشته