برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با ولیعهد عربستان سعودی در قاهره، گفت که امنیت خلیج‌فارس بخش جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر محسوب می‌شود.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اسکای‌نیوز، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، عصر دیروز در دیدار با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، در قاهره اظهار داشت که امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارش بخشی جدایی ناپذیر از امنیت ملی مصر است و کشورش هرگز اجازه نمی‌دهد که این امنیت خدشه‌دار شود و قاهره با تمامی تهدیدهای فراروی خود مقابله خواهد کرد.
السیسی و بن‌سلمان در این دیدار بر ادامه تلاش‌ها برای مقابله با مداخله‌های منطقه برای ایجاد تفرقه و تجزیه منطقه تأکید کردند.
رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد سعودی بر ضرورت اتحاد به منظور مقابله با تهدیدها و چالش‌های فراروی منطقه عربی از جمله تروریستم و کشورهای حامی تروریسم تأکید کردند.
السیسی و بن‌سلمان راه‌های حل و فصل سیاسی بحران‌های موجود در منطقه را نیز مورد ارزیابی قرار دادند.
طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد عربستان سعودی در این دیدار همچنین چندین توافقنامه همکاری میان دو کشور امضا کردند. امضای توافق همکاری در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن و ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری میان مصر و عربستان از جمله این توافقنامه‌هاست.
ولیعهد سعودی، عصر دیروز وارد قاهره شد و در فرودگاه بین‌المللی قاهره مورد استقبال رسمی السیسی قرار گرفت.
این نخستین سفر رسمی بن‌سلمان به مصر از زمان انتصابش به عنوان ولیعهد عربستان سعودی محسوب می‌شود.
السیسی ولیعهد سعودی امنیت منطقه عربستان قاهره بن‌سلمان مقابله رئیس‌جمهوری دیدار تأکید همکاری کار ایجاد فراروی کشورهای گزارش دیروز