برگزیده ها

مازندمجلس: نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ایتالیا از پیشتازی ائتلاف راسته میانه این کشور به رهبری نخست‌وزیر اسبق خبر می‌دهد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از روسیا الیوم، ائتلاف راست‌میانه در ایتالیا در حالی توانست در نتیجه انتخابات پارلمانی روز گذشته –یکشنبه- پیشتاز باشد که به نظر می رسد از کسب اکثریت آراء بازمانده است.
انتظار می‌رود جنبش ۵ ستاره نیز به عنوان بزرگ‌ترین حزب مستقل در پارلمان جدید حاضر باشد.
بنابر اعلام وزارت کشور ایتالیا نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور پس از شمارش ۲۵ درصد از آراء نشان می‌دهد که ائتلاف راست‌میانه به رهبری «سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر اسبق این کشور شامل حزب «ایتالیا به جلو» به همراه حزب  راست افراطی و حزب «برادران ایتالیا» توانستند ۳۶ و شش دهم درصد از آراء را کسب کند.
از سوی دیگر، جنبش مستقل ۵ ستاره نیز توانست ۳۰ و هفت دهم درصد از آرا را کسب کند و بالاتر از ائتلاف چپ میانه که شامل حزب دموکراتیک حاکم در این کشور است، قرار بگیرد. ائتلاف چپ میانه نیز توانست در این انتخابات ۲۴ و ۹ درصد از آراء را کسب کند.
این در حالی است که هیچ یک از احزاب نتوانستند حداقل ۴۰ درصد از آراء مورد نیاز برای تشکیل دولت جدید در ایتالیا را کسب کنند.
شمارش ۵۰ درصد از آراء مجلس سنای ایتالیا نیز بیانگر تقسیم آرا میان سه نیروی سیاسی قدرتمند در این کشور است.
برلوسکنی که تاکنون سه مرتبه سمت نخست‌وزیری در ایتالیا را برعهده داشته است، به دلیل محکومیتش در پرونده فساد قادر نخواهد بود بار دیگر به این سمت انتخاب شود.
ناظران بر این باور هستند که اگر ائتلاف برلوسکنی قادر به کسب اکثریت آراء در این انتخابات برای تشکیل دولت نشود، یکی از سناریوهای مطرح تشکیل ائتلاف بزرگ شامل حزب دموکراتیک حاکم و حزب «ایتالیا رو به جلو» خواهد بود.
ایتالیا ائتلاف انتخابات برلوسکنی تشکیل توانست پارلمانی میانه دموکراتیک شمارش مستقل اکثریت ستاره راست‌میانه