برگزیده ها

مازندمجلس: کمیته علوم و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش رسمی خود اعلام کرد که روسیه با تأمین مالی تشکل‌ها و فعالان محیط زیست آمریکایی و حمایت از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارد بازار انرژی داخلی ایالات متحده را دچار اختلال کند.

مازندمجلس:  کمیته علوم و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش جدید خود روسیه را متهم کرده است که سازمان‌ها و تشکل‌های فعال در عرصه محیط زیست را تأمین مالی کرده است و از رسانه‌های اجتماعی برای حمایت از مخالفان طرح خط لوله انتقال نفت از ایالت داکوتا به ایالت ایلینوی و استخراج نفت شل استفاده می‌کند.
به نوشته گاردین، این کمیته در گزارش جدید خود عنوان کرده است که کرملین از «احمق‌های به‌درد بخور و ناآگاه تشکل‌های محیط‌زیستی و فعالان» برای پیشبرد دستور کارهای جهانی خود استفاده می‌کند.
لامار اسمیت، رئیس کمیته علوم و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه خود آورده است: «صادرات انرژی ایالات متحده به کشورهای اروپایی در حال افزایش است، که به معنای این است که آن‌ها دلیل کمتری برای تکیه به روسیه به خاطر نیازهای انرژی‌شان خواهند داشت». بر این اساس می‌توان گفت که «چرا مأموران و عوامل روسیه تلاش کردند تا در افکار عمومی آمریکایی‌ها درباره خطوط لوله‌ها، سوخت‌های فسیلی و تغییرات آب‌و‌هوایی دستکاری کنند».
در این گزارش آمده است که مأموران و عوامل مورد حمایت روسیه در تلاش برای به تصویر کشیدن چهره‌ای منفی از شرکت‌های انرژی و اختلال در بازار داخلی انرژی آمریکا، پول‌هایی را به سازمان‌ها و تشکل‌های محیط زیستی ایالات متحده تزریق کرده‌اند.
کمیته علوم و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با استفاده از داده‌های ارائه شده از سوی توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام، به این نتیجه رسیده است که مأموران و عوامل روسیه از بستر رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده برای مختل کردن بازارهای انرژی و فرونشاندن (کاهش) استفاده از سوخت‌های فسیلی همچون گاز مایع استفاده کرده‌اند. این کمیته کنگره آمریکا همچنین برای نمونه عنوان کرده است که بین سال 2015 و 2017، بیش از 9 هزار مطلب یا توئیت با حمایت روسیه در خصوص خط‌مشی انرژی ایالات متحده در سه بستر توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر شده است.
به نوشته گاردین، لارا اسمیت، رئیس کمیته علوم و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا بر این باور است که گروه‌های سبز (گروه‌های محیط‌زیستی) از جمله بهره‌مندان سخاوتمندی‌ها (بذل و بخشش‌های مالی) کرملین هستند. وی در ژوئن گذشته در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشته بود که شرکت‌های صوری فراساحلی  و بنیادهای خصوصی «پول‌هایی را از منشاء روسیه به گروه‌های مختلف آمریکایی خارج از شمول پرداخت مالیات همچون Sierra Club و League of Conservation Voters Education Fund و غیره انتقال می‌دهند». وی از وزارت خزانه‌داری خواسته بود تا این موضوع را به دقت بررسی کند.
روسیه آمریکا انرژی استفاده کمیته ایالات متحده نمایندگان گزارش مجلس فناوری نوشته مأموران تشکل‌های محیط زیست کار عوامل حمایت گروه‌های پول‌هایی شرکت‌های کرده‌اند همچون خزانه‌داری پول فسیلی اینستاگرام توئیتر فیس‌بوک همچنین محیط‌زیستی اجتماعی انتقال رسانه‌های سازمان‌ها فعالان آمریکایی ایالت می‌کند کنگره اسمیت کرملین عنوان گاردین سوخت‌های