برگزیده ها
عرضه کفش چرم ایرانی در ۱۰۰ فروشگاه تهران/ واردات ۱.۵ میلیارد دلاری صنایع چرم

مازندمجلس: رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در بخش صنایع چرم هیچ نیازی به واردات نیست ، گفت: واردات این بخش در گذشته حدود 2.8 میلیارد دلار بود که در حال حاضر به 1.5 میلیارد دلاری کاهش یافته است.

مازندمجلس:، علی فاضلی امروز در مراسم آغاز  عرضه کفش چرم ایرانی در 100 فروشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: پس از اینکه این کار توسط اتحادیه پوشاک انجام و 100 فروشگاه عرضه پوشاک در تهران اقدام به عرضه و فروش پوشاک «ساخت ایران» کردند، از امروز  100 عضو از اتحادیه کفش چرم دست دوز با هماهنگی اتحادیه مربوطه اقدام به این کار کردند. 

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اتاق اصناف ایران در سال جاری یکی از اهدافی را که به جد دنبال کرد، برند‌سازی برای کالای ایرانی بود، افزود: برند‌سازی در حوزه پوشاک، صنایع‌چرم و چاب بسته‌بندی با جدیت در حال پیگیری است. 

وی بیان داشت: عرضه پوشاک ساخت ایران توسط اصناف در سه استان شروع شده و فروشگاه‌هایی که اقدام به این کار می‌کنند، به غیر از کالای ایرانی هیچ کالای دیگری را عرضه نمی‌کند. 

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: نگاه به مزیت‌های داخلی جزء اهداف اقتصاد مقاومتی است که اصناف برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند و این کار را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه واردات به صنف کفش لطمه فراوانی زده است، گفت: در حالی که در بخش صنایع چرم هیچ گونه نیازی به واردات وجود ندارد، اما میزان واردات این بخش در سال‌های گذشته حدود 2.8 میلیارد دلار بود که این رقم در حال حاضر به 1.5 میلیارد دلار کاهش یافته است.

فاضلی گفت: برای توجه به مزیت‌ها حتما باید بحث مبارزه با قاچاق در دستور کار قرار بگیرد. 

وی افزود: اقداماتی برای جلوگیری از واردات انجام شده و وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داده‌اند که سال آینده در کارگروه مشخصی این اقدامات را عملی‌تر کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: برای ایجاد رقابت در حوزه‌های صنعتی مختلف از جمله پوشاک و کیف و کفش حضور برخی برندها در کشور لازم است، اما حضور آن‌ها باید سازمان یافته باشد و نباید اجازه داد که برندهای دسته دوم و سوم به کشور وارد شوند. 

در ادامه رسول شجری رئیس اتحادیه کفش چرم دست‌دوز گفت: بیش از 100 واحد فروشگاهی عرضه کفش چرم دست‌دوز برای عرضه کالای ایرانی اعلام آمادگی کردند و در صدد هستند، تا کالای ایرانی کاملا با کیفیت به مردم عرضه کند. 

ب

اصناف پوشاک ایرانی کار واردات کالای اتحادیه اقدام فروشگاه میلیارد تهران اینکه دست‌دوز اعلام صنعت یافته برند‌سازی فاضلی صنایع افزود ادامه