برگزیده ها

مازندمجلس: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت که درباره علی لاریجانی با خنده و مزاح بیان کرده است که ادبیات وی بالاتر از فهم متوسط بشریت است، که در متن مصاحبه نیز به موضوع خنده و مزاح اشاره شده است.

مازندمجلس:  کاظم جلالی در گفتگویی درباره مصاحبه وی با روزنامه اعتماد، گفت: بنده در مصاحبه وقتی خبرنگار می‌پرسد آقای دکتر لاریجانی خلاء رسانه و حزب دارد، گفتم مشکل آقای دکتر لاریجانی خلاء حزب و رسانه نیست، خلاء ادبیات ایشان است که آنچنان صحبت می‌کند که نیم بشریت نمی‌فهمند، باشوخی و حکایت از پوپولیست نبودن ایشان، بعد هم خاطره‌ای گفتم و در انتهای مصاحبه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، بنده در خصوص آقای دکتر لاریجانی و در ذکر رویکردهای ایشان به موضوعات کشور به ویژه نگاه جامع به مسائل مختلف از جمله موضوعات معیشتی، ضمن تعریف از ایشان و بیان اینکه ادبیات آقای دکتر لاریجانی پوپولیستی نیست، با خنده و مزاح بیان کرده‌ام که ادبیات دکتر لاریجانی ادبیاتی فیلسوفانه و به اصطلاح بالاتر از فهم متوسط بشریت است؛ که در متن مصاحبه نیز به موضوع خنده و مزاح بنده اشاره شده است که خود بیانگر فضای مصاحبه در آن لحظه است؛ اما در برخی بازنشرهای این مصاحبه در سایر رسانه‌ها به این موضوع اشاره نشده است و به اشتباه اینگونه منعکس شده است که بیانی مبالغه آمیز نسبت به آقای دکتر لاریجانی روا داشته شده است.
به گزارش نامه نیوز وی یادآور شد: بنده خودم سال‌ها در فضاهای مختلف رسانه‌ای مشغول به فعالیت بوده‌ام و به تلاش‌های عزیزان خبرنگار و رسانه‌ها به طور کلی واقف هستم اما اینکه از یک مصاحبه تفصیلی و صحبت‌های رد و بدل شده میان مصاحبه کننده و مصاحبه شونده، به اشتباه استنباط شود و بدون درنظرگرفتن فضای مصاحبه که البته در متن به آن اشاره شده، برداشت شود، اقدام صحیح و مناسبی نیست.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در زمان مصاحبه گاه فضا به سمت بیان راحت‌گونه حرکت می‌کند تا مصاحبه از آن حالت خشک و متصلب خارج شود، که بسیاری از فعالان رسانه‌ای به این امر آگاه هستند.
وی ادامه داد: اینکه در شرایط فعلی کشور بخواهیم از موضوعات اصلی که همان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است، غافل شده و به جزییات و مسائل فرعی، همچون یک جمله در یک مصاحبه‌ای تفصیلی بدون توجه به مقدمه و موخره مطلب بپردازیم، اساسا و اصولا عملی صحیح و در مسیر مصالح و منافع کشور نیست.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: امید دارم تا همه از مردم و مسئولان و رسانه‌ها تلاش کنیم تا با همدلی و همت مضاعف در مسیر رفع مشکلات و مسائل گام برداریم.
مصاحبه لاریجانی ادبیات اشاره موضوعات بشریت مسائل اینکه رسانه‌ها اشتباه رسانه‌ای مشکلات مجلس پول خاطرنشان تفصیلی مختلف خبرنگار متوسط بالاتر رسانه می‌کند معیشتی جلالی موضوع