برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان نشست شورای فدراسیون روسیه گفت، ایالات متحده عجولانه و پرخاشگرانه به دنبال اجرای سناریویی در روسیه است که پیشتر آن را در لیبی و اوکراین آزموده و می‌خواهد جوی ناآرام و متشنج در روسیه ایجاد کند.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست کمیته موقت دفاع از تمامیت ارضی و جلوگیری از مداخلات خارجی در امور داخلی روسیه که در نشست شورای فدراسیون روسیه برگزار شد، گفت: سیاست دیرین آمریکا با هدف دستیابی به اهداف سیاسی به واسطه ایجاد چالش در دموکراسی در ۲۰ سال گذشته تنها ناآرامی و جنگ به وجود آورده و چند کشور را به نابودی کشانده است.
وی ادامه داد: از یوگسلاوی دیگر چیزی باقی نمانده و عراق و لیبی هم در ناآرامی به سر می‌برند و حتی به اوکراین نیز می‌توان اشاره کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند چنین چیزی را برای روسیه اجرا کند. با اینکه آنها ما را تهدیدی اصلی برای تسلط جهانی خودشان می‌دانند.
به گفته ریابکوف واشنگتن با تغییر دکترین اتمی، دفاعی و امنیت ملی خود اولویت‌هایش را کاملا مشخص کرده است.
این دیپلمات روس گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌ها برای مداخله در امور سیاسی و داخلی ما به ویژه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات پارلمانی افزایش داشته است. حتی می‌توان در جریان کمپین‌ کنونی انتخابات ریاست جمهوری روسیه نیز شاهد آن بود. وزارت خارجه روسیه به این موارد اشاره دارد و آژانس‌های ما این مسائل را مدنظر قرار داده‌اند.
روسیه انتخابات خارجه ریابکوف آمریکا اشاره می‌توان ریاست جمهوری ادامه داخلی مداخله معاون سیاسی گذشته ناآرامی