برگزیده ها
استیضاح ربیعی در پایان سال مایه نگرانی است

مازندمجلس: نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه نشست رسمی در کمیسیون اجتماعی برای استیضاح وزیر کار تشکیل نشده است، گفت: این استیضاح در روزهای پایانی سال مایه نگرانی است.

مازندمجلس:، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در نشست علنی امروز سه‌شنبه 15 اسفند، گفت: هیأت رئیسه طبق ماه 223 آیین‌نامه داخلی مجلس باید طرح استیضاح را بلافاصله به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد،‌اما هیأت رئیسه طرح استیضاح آقای ربیعی وزیر راه را در تاریخ 2 اسفند به هیأت رئیسه داده شده ولی هیأت رئیسه هفتم اسفند آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده است.

وی افزود: نشست روز گذشته کمیسیون اجتماعی، جلسه گفت‌وگو با وزیر کار بود و جلسه‌ای رسمی برای بررسی استیضاح ایشان تشکیل نشده است.

محجوب با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی جهت بررسی استیضاح وزیر کار باید نشست رسمی برگزار کند، گفت: من نسبت به استیضاح آقای ربیعی در روزهای پایانی سال نگرانم.

بنابر این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده تهران خاطرنشان کرد: آقای بادامچی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی در هیأت رئیسه مجلس حضور یافت و عنوان داشت که جلسه بررسی استیضاح آقای ربیعی تشکیل شده است و طی آن یکی از متقاضیان استیضاح پرسیده آیا جلسه، رسمی است یا خیر؟ که رسمیت جلسه نیز تأیید شده است.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه برای استیضاح ربیعی دو نامه به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده بود، اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون مربوطه باید در عرض یک هفته استیضاح را بررسی و نتیجه را به هیأت رئیسه اعلام کند.

استیضاح مجلس رئیسه کمیسیون ربیعی بررسی اسفند اجتماعی مربوطه اشاره مجلس شورای اسلامی کار اینکه تشکیل داخلی نماینده محجوب گزارش تهران شورای آیین‌نامه اسلامی ارجاع