برگزیده ها

مازندمجلس: مجلس مجوز دولت برای دریافت وام خارجی را لغو کرد.

مازندمجلس: نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، بند ب تبصره ۳ این لایحه جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
بر این اساس، بنابر اصلاحات اعمال شده در بند ب تبصره ۳ لایحه بودجه سال آینده کل کشور، مفاد تبصره ۳۸ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ مصوب ۹۵/۶/۳ در سال ۹۷ تنفیذ می‌شود.
پیش از این مجلس در مصوبه‌ای به دولت اجازه داده بود برای اجرای طرح‌ها با رعایت سقف مقرر در بند الف این تبصره نسبت به اخذ یا تضمین تسهیلات مالی و اعتباری یا کمک بلاعوض با مبلغ ۵ میلیارد دلار از دولت‌ها موسسات مالی خارجی یا بین‌المللی با رعایت ضوابط قانونی اقدام کند.
علی لاریجانی در توضیح این اصلاحیه اعلام کرد: مجلس پیش از این دریافت وام از روسیه به مبلغ ۵ میلیارد دلار را تصویب کرد که بخشی از آن انجام شد و این بند برای آن آمده که در سال آینده بقیه کار انجام شود.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: بنابر این اگر قرار باشد که مبالغ دیگری مجدداً گرفته شود باید مجدداً نیز تصویب شود.
تبصره شورای مجلس بودجه لایحه میلیارد رعایت تصویب مجلس شورای اسلامی مجدداً قانون اصلاح اسلامی خارجی نگهبان دریافت بنابر آینده