برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو دلایل و شواهد زیادی را دارد که نشان می‌دهند که کشورهای غربی به دنبال حفظ افراد مسلح "جبهه النصره" در سوریه برای تغییر نظام هستند.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری "تاس"، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو کاملا به اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت درخصوص آتش بس انسانی در سوریه پایبند است.
وی افزود: ما بر سر آنچه توافق کردیم، پایبندیم و آن را اجرا می‌کنیم.
لاوروف خاطرنشان کرد که کشورهای غربی برخی بندهای قطعنامه‌ای که از تمامی طرف‌ها خواسته شده تا به آتش بس انسانی در سوریه تعهد داشته باشند را نادیده گرفته‌اند.
وی تاکید کرد که روسیه به تعهدات شرعی و قانونی‌اش برای ادامه مبارزه علیه تروریسم در سوریه پایبند است.
وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: دلایلی وجود دارد دال بر اینکه شماری از کشورها از جمله آمریکا به دنبال تقسیم و تجزیه سوریه هستند.
لاوروف همچنین اظهار داشت: روسیه مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهند کشورهای غربی به دنبال حفظ و حمایت از "جبهه النصره" در سوریه به خاطر تغییر نظام کنونی هستند. آنها قصد دارند از النصره برای اجرای برنامه‌های آینده خود استفاده کنند.
سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای نامیبیایی خود گفت: شواهد موجود حاکی است که آمریکا می‌خواهد گروه تروریستی جبهه النصره که نام خود را تغییر داده اما ماهیتش تغییر نکرده را از زیر ضربات نجات دهد و آن را برای اجرای طرح "ب" خود که همان تغییر حکومت در سوریه است، حفظ کند.
لاوروف تاکید کرد که این امر دلیل جدیدی بر عجز و ناتوانی شرکای غربی در مذاکره است و آن‌ها روشی را در پیش گرفته‌اند که با قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر تداوم احترام گذاشتن به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن متناقض است.
شورای امنیت در ۲۴ ماه گذشته میلادی قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت را مبنی بر توقف اقدامات جنگی و برقراری آتش بس ۳۰ روزه در سوریه صادر کرد.
سوریه لاوروف تغییر روسیه امنیت شورای النصره تاکید اجرای دنبال گرفته‌اند کشورهای ادامه آمریکا افزود پایبند قطعنامه سرگئی انسانی خارجه