برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از برگزاری نشست بین ایران، روسیه و ترکیه در ماه آوریل برای مذاکره درباره سوریه و اقدامات احتمالی در منطقه خبر داده است.

مازندمجلس:
به نقل از رویترز، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه، روسیه و ایران نشستی را در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) برگزار خواهند کرد تا درباره سوریه و اقدامات احتمالی در منطقه مذاکره نمایند.
وی در کنفرانس خبری تصریح کرد: آنکارا در جریان نشست با مقام های آمریکایی طی روزهای 8 و 9 مارس (پنجشنبه و جمعه) خواهد گفت که از ایالات متحده انتظار دارد که سلاح هایی را که برای شبه نظامیان کرد وای پی جی، تامین کرده، بازپس بگیرد.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه طی روزهای 12 تا 14 مارس (دوشنبه و سه شنبه هفته آینده) به روسیه سفر خواهد کرد و بعدا در روز 18 مارس نیز با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار می کند.
وی افزود: چاوش اوغلو همچنین قصد دارد در جریان سفر به آلمان درباره استرداد صالح مسلم رهبر سابق کردهای سوریه، با مقام های برلین مذاکره کند. صالح مسلم اخیرا علی رغم درخواست استرداد ترکیه، از سوی دادگاهی در جمهوری چک آزاد شده است.
ترکیه روسیه سوریه خارجه درباره روزهای اوغلو آمریکایی استرداد مذاکره وزارت آینده سخنگوی جریان