برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس سالانه آیپک گفت، سفارتخانه واشنگتن در قدس ماه مه افتتاح می‌شود و مدعی شد که این تصمیم برای برقراری صلح مناسب است.

مازندمجلس:
به نقل از سایت شبکه الجزیره، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل در واشنگتن گفت، اگر رژیم صهیونیستی هدف حمله ایران قرار بگیرد آنها از این رژیم حمایت خواهند کرد. او همچنین تهدید کرد که تحریکات خطرناک به حال خود رها نخواهند شد.
پنس گفت: اسرائیل، آمریکا یا متحدانمان تحریکات خطرناک را به حال خود رها نمی‌کنند. اگر توافق هسته‌ای ایران ظرف چند ماه آتی مشخص نشود، ایالات متحده فورا از این توافق خارج خواهد شد.
او همچنین با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: رئیس‌جمهوری ترامپ بیش از وعده‌ای که داده بود، عمل کرد. مه امسال ما سفارت آمریکا در اورشلیم (قدس) را باز می‌کنیم. این تصمیم هم در راستای منافع ایالات متحده و هم صلح است. ما حقایق را به رویا ترجیح دادیم و حقایق تنها اصل یک صلح واقعی و ماندگار هستند. ایالات متحده آمریکا کاملا به دستیابی به صلح همیشگی میان اسرائیل و فلسطینیان متعهد است. اگر دو طرف توافق کنند، ایالات متحده آمریکا از راه‌حل دو کشوری حمایت می‌کند.  
پنس بار دیگر بر تعهد کشورش در قبال امنیت اسرائیل تاکید کرد و گفت: دونالد ترامپ در میان روسای جمهوری آمریکا بیشترین حمایت را از اسرائیل کرده است.
مایک پنس افزود: تیم ما شامل جارد کوشنر مشاور ترامپ، جیسون گرینبلات، سفیرمان فریدمن با جدیت روی طرح صلح کار می‌کنیم. هر صلحی نیازمند سازش است اما ایالات متحده هرگز روی امنیت "کشور اسرائیل" سازش نمی‌کند. صلح ممکن است. تاریخ ثابت کرده است که اسرائیل در گذشته تصمیمات بسیار دشواری برای رسیدن به صلح با همسایگانش گرفته است.
معاون ترامپ همچنین گفت: نسیم‌های تغییر در حال وزیدن در سراسر خاورمیانه و دشمنان قدیمی در حال یافتن راهی برای همکاری هستند. اوایل امسال در جریان سفر به خاورمیانه و دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن از گفت‌وگو با آنها درباره صلح انگیزه گرفتم.     
آمریکا اسرائیل ترامپ ایالات متحده رئیس‌جمهوری حمایت توافق همچنین امسال حقایق کار خاورمیانه امنیت دونالد می‌کنیم تحریکات جمهوری روسای بیشترین معاون خطرناک صهیونیستی تصمیم