برگزیده ها
سر دولت کلاه رفت/ طرح رسیدگی به دارایی مسئولان سرانجام نداشت

مازندمجلس: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه اجرای طرح اعاده اموال نامشروع امکان‌پذیر نیست، گفت: طرح رسیدگی به دارایی مسولان جمهوری اسلامی ایران و مصوبه بازپس‌گیری زمین‌های واگذار شده دهه 60 سرانجامی نداشته است.

مازندمجلس:عزت‌الله یوسفیان ملا در مورد طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: هر طرح و امری که که هدفش مبارزه با فساد باشد، خوشحال کننده و مایه افتخار است. 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه باید امکان اجرایی شدن قانون وجود داشته باشد،  افزود: اگر امکان اجرای قانونی وجود ندارد، نباید بی‌دلیل به مردم امید دهیم که اتفاقاتی در حال وقوع است. 

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران (ارائه لیست اموال مسئولان) گفت: سرانجام آن مصوبه چه شد و به کجا رسید؟ این  مصوبه برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت، اما اکنون اثری از آن نیست. 

مصوبه مجلس در باره طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان 

یوسفیان ملا بیان داشت: وقتی نمی‌توانیم لیست دارایی‌ها را بگیریم، آیا می‌توانیم اموال مسئولان را پس بگیریم؟

این نماینده مجلس گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین را امری  محال می‌دانم و اجرای آن امکان‌پذیر نیست. 

وی اظهار داشت: وقتی قانونی نوشته می‌شود که قابل اجرا نیست و شکست می‌خورد، به نفع کسانی می‌شود که این اموال (اموال نامشروع) را در دست دارند. 

* بازپس‌گیری زمین‌های واگذارشده دهه 60 در بودجه مصوب نشد

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در بودجه 97 در مورد بازپس‌گیری زمین‌های واگذار شده در دهه 60 گفت: در آن زمان با هدف تولید و ارائه خدمات، به اشخاص و تعاونی‌ها زمین‌هایی با قیمت دولتی و بسیار نازل واگذار شد، اما با گذشت زمان مشخص شد که این زمین‌ها در مصارف شخصی (ویلا، باغ و ...) به کار گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه مصوبه بازپس‌گیری این زمین‌ها را نتوانستیم در بودجه 97 مصوب کنیم، گفت: این در حالی است که عده زیادی سر دولت را کلاه گذاشتند و زمین‌ها‌یی را به اسم ساخت شهرک صنعتی از دولت خریدند و به ملک شخصی خود تبدیل کردند. 

ب

اموال مصوبه مجلس مسئولان رسیدگی بودجه نامشروع مبارزه دارایی بازپس‌گیری ارائه نماینده واگذار کار اقتصاد زمین‌ها مقامات زمین‌های اجرای سرانجام گفت‌وگو اقتصادی مفاسد یوسفیان اعاده اشاره قانونی امکان اینکه اسلامی