برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی عراق و مشاور امنیت ملی این کشور از مذاکرات محرمانه آمریکا،‌ اسرائیل و عربستان با رئیس اقلیم کردستان عراق خبر داد.

مازندمجلس:
به نقل از سومریه نیوز، وفیق سامرایی،‌ رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی عراق و مشاور امنیت ملی این کشور اعلام کرد، نمایندگان آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی با مسعو بارزانی،‌ رئیس اقلیم کردستان عراق مذاکره دارند تا چگونگی از بین بردن حشد شعبی به عنوان مقدمه‌ای برای تحت فشار گذاشتن دوباره بغداد و رسیدن به طرح جدایی اقلیم کردستان را بررسی کنند.
سامرایی به نقل از منابع کردی آگاه نوشت، مذاکرات محرمانه و هماهنگی گسترده‌ای میان بارزانی که از انظار عموم دوری می‌کند و نمایندگانی از طرف‌های مذکور به صورت فردی برای آرام کردن اوضاع، دوری از اقدامات تحریک‌کننده براساس خط مشی‌های مشخص دیده شده که هدف از این اقدامات تمرکز بر اهداف آتی است.
از مهمترین این نکات عدم بزرگ جلوه دادن احتمال بازگشت داعش، ممانعت از اظهارنظرها مبنی بر ظهور تشکیلات دیگری مانند الرایات البیضا، انجام اقداماتی برای از بین بردن حشد شعبی، کاهش نفوذ رهبران میدانی آن با کاهش حمایت مالی از سوی دولت و ادغام آن با وزارت دفاع، تلاش برای گرفتن سلاح‌های سنگین حشد شعبی وممانعت از تحکیم نهادهای آموزشی، اداری و اطلاعاتی این گروه است.
وی تاکید کرد، اقداماتی انجام می‌شود تا گذرگاه‌های مرزی به دولت مرکزی تحویل داده نشود یا این اقدام به صورت سوری انجام شود، علاوه بر آن اسناد امنیتی و اطلاعاتی وابسته به بارزانی به اماکن محرمانه به دور از هر دسترسی منتقل شود.
همچنین تقویت حمایت مالی و تسلیحاتی نیروهای پیشمرگ حامی بارزانی به آرامی ادامه خواهد داشت.
از جمله این نکات مورد بحث میان بارزانی و سه طرف مذکور تشویق برای اختلاف‌افکنی میان فراکسیون‌های شیعه و اقدام برای رفع اختلافات در روابط میان حزب دموکرات کردستان به رهبری بارزانی، و کاهش نفوذ حزب اتحادیه میهنی در سلیمانیه است.
بارزانی کردستان محرمانه اقدامات مذکور حمایت اقدام اطلاعاتی اقداماتی سامرایی مذاکرات امنیتی عربستان آمریکا منابع اقلیم