برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا به اخبار منتشره درباره اعلام آمادگی کره شمالی برای مذاکره با این کشور واکنش نشان داد.

مازندمجلس:
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش به اعلام آمادگی کره شمالی برای رایزنی با این کشور واکنش نشان داد.
رئیس جمهوری آمریکا در این باره نوشت: خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.
این در حالیست که روابط ۲ کره که از زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی رو به بهبود نهاده  و همچنان در حال گسترش استپ؛ بطوریکه امروز سه شنبه و به دنبال دیدار فرستادگان ویژه سئول با مقامات کره شمالی، خبرهای مثبتی در خصوص دو کُره منتشر شده است.
نخست آنکه سئول اعلام کرد سران کره شمالی و کره جنوبی به زودی یک خط ارتباطی فوری ایجاد می کنند.
خبر دیگر آنکه کره شمالی می گوید که در صورت تامین امنیت این کشور آمادگی دارد که سلاح هسته ای خود را برچیند.
و سرانجام آنکه مشاور ارشد امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی از توافق دو کُره برای برگزاری نشستی با حضور رهبران دو کشور در اواخر ماه آینده میلادی (آوریل) خبر داده است.
با این وجود، علیرغم بهبود نسبی روابط میان دو کُره به دنبال بازی های المپیک زمستانی، کارشکنی های مشکوکی از سوی واشنگتن برای بسترسازی اعمال فشارهای بیشتر به کره شمالی در جریان قرار دارد.
در همین رابطه، برخی رسانه های اعلام کرده اند که در ماه آوریل سال جاری میلادی قرار است واشنگتن و سئول رزمایش مشترکی را با یکدیگر برگزار کنند.
لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش از تصمیم خود برای اعمال تحریم های جدید علیه ۵۶ واحد تجاری و کشتیرانی در ارتباط با کره شمالی خبر داد.
ترامپ در این رابطه گفته بود: من اعلام می کنم که ما در حال وضع گسترده ترین مجموعه تحریم های جدید علیه حکومت کره شمالی هستیم.
شمالی اعلام ترامپ آمریکا جمهوری آمادگی آوریل میلادی واشنگتن رابطه جنوبی تحریم اعمال المپیک روابط دونالد برگزاری واکنش بهبود زمستانی دنبال