برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت کشور گفت: استانداران مکلف شدند مانع از هرگونه تعرض به فضای سبز و جنگلها و مراتع در هر سطحی شوند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از ارسال بخشنامه رحمانی فضلی وزیر کشور به تمامی استانداران به مناسبت هفته منابع طبیعی و پیرو توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست محترم جمهوری نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد.

وی در ادامه افزود: بر اساس این بخشنامه استانداران مکلف شدند مانع از هرگونه تعرض به فضای سبز و جنگلها و مراتع در هر سطحی شوند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه عملکرد محیط زیستی استانداران و دستگاهها مورد ارزیابی قرار می گیرد اظهار داشت: استانداران باید نظارت مستمر و منظم بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در استان و همچنین شهرداریها و دهیاریها به منظور حفظ و توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشند.

سامانی انجام برنامه‌ریزی جامع و تلاش مضاعف در جهت تقویت و گسترش سرانه فضای سبز را از دیگر وظایف استانداران، فرمانداران و شهرداران طبق این بخشنامه برشمرد و گفت: این مسئولان  باید مانع از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز و انجام ساخت و سازهای خلاف مقررات در اراضی کشاورزی، باغات و فضای سبز شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: بر اساس این بخشنامه استانداران مکلف شدند گزارش عملکرد مستمر در راستای حفظ و توسعه فضای سبز و گسترش سرانه آن و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی را به معاونت عمرانی وزارت کشور ارائه کنند.

استانداران محیط زیست بخشنامه منابع طبیعی منابع طبیعی وزارت عملکرد صیانت توسعه سامانی گزارش زیستی سرانه هرگونه سخنگوی مستمر گسترش