برگزیده ها

مازندمجلس: یک هیات از ورزشکاران و نمایندگان کره شمالی امروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ و در راستای روند تنش‌زدایی که در بین دو کره با استفاده از مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی آغاز شده وارد خاک کره‌ جنوبی شدند.ت.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این هیات دو ورزشکار در بخش اسکی به همراه چهار ورزشکار ناظر و ۱۸ مقام از مرز زمینی در شمال سئول وارد خاک کره‌ جنوبی شده و عازم محل برگزاری بازی‌ها شدند.
این سفر آنها یک روز بعد از آن صورت گرفته که سئول از موافقتش با برگزاری یک نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی خبر داد.
این در حالی است که رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی تلاش کرده تا با استفاده از موقعیت برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی بتواند برگزاری یک مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ را با هدف کاستن از تسلیحات اتمی شبه جزیره کره رقم بزند.
کره شمالی پیش از این تلاش کرده با اعزام یک هیات به بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ متشکل از خواهر رهبر کره شمالی و صدها مقام،‌ ورزشکار و تشویق کننده دست به یک حمله نرم بزند. سئول نیز در پاسخ به این اقدام فرستاده‌های ویژه مون جائه این، شامل رئیس سازمان اطلاعات دولت وی را به پیونگ یانگ فرستاد. جایی که آنها به دیدار رهبر کره شمالی رفته و از زبان او شنیدند که خواهان یک روند خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا است.
قرار است ورزشکاران معلول دو کره در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ که تا ۱۸ مارس ادامه خواهد داشت در کنار یکدیگر رژه بروند.
این نخستین بار است که کره شمالی در بازی‌های پارالمپیک زمستانی شرکت کرده است.
بازی‌های شمالی پیونگ زمستانی برگزاری جنوبی پارالمپیک ورزشکار المپیک رئیس‌جمهور