برگزیده ها

مازندمجلس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست کمیسیون اقتصادی برای بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، مخالفت کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (در کمیسیون و به صورت آزمایشی) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

موافقان این درخواست معتقد بودند که باید هر چه سریعتر تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزوده روشن شود و به همین دلیل نیازی نیست که این لایحه در صحن مورد بررسی قرار گیرد و باید پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی، مستقیماً به شورای نگهبان ارسال شود، اما مخالفان آن معتقد بودند به خاطر موضوعات مهم مالیات بر ارزش افزوده و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم، این لایحه باید ماده به ماده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان نمایندگان با ۹۷ رأی موافق، ۸۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس، با بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند.

۱۸۴ نماینده در این رأی‌گیری شرکت کردند.

به گزارش مهر، طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح‌ها و لوایح پس از تصویب در کمیسیون، بدون اینکه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد، به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

بررسی مالیات لایحه افزوده قانون کمیسیون شورای اساسی نگهبان ارسال نماینده اقتصاد تصویب معتقد اقتصادی مخالفت گزارش امروز